Avgör en tvist!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ettpar kg mer

Raskesven; sa:
Som jag skrev tidigare har vi olika preferanser nermander. Och den enes är inte bättre eller sämre än den andres.

Det har jag inte sagt heller, jag opponerar mig bara mot sånt som jag anser är ogenomtänkta argument. Uppenbarligen beror det här på ett missförstånd. Så här ser min tolkning av diskussionen ut:

Fråga: Varför vill man släpa på 30 kg packning?
Svar: För att man gillar att slita.
Fråga: Varför då inte istället släpa på vatten istället för utrustning?

Men din tolkning är:

Fråga: Varför har du 30 kg packning med dig?
Svar: För att jag gillar bekvämligheten och inte har nåt emot att slita lite.

Uppenbarligen har vi pratat förbi varandra och nån av oss missförstått den andres svar.
 

Zaijdan

Avslutat
Det kan ju också vara så att de fysiksa förutsättningarna är olika. 30kg för en person som väger 100pannor gentemot en 30kilos på en som väger 60. Dessa två kommer (troligtvis) att uppleva bärandet av ryggsäcken på två vitt skilda sett.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Men att byta allt mot vatten är ju helt meningslöst, då tappar man ju tjusningen med att ha mycket feta prylar med sig ju. Byta prylar moit vatten ser jag inte meningen med ..

// johan
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ettpar kg mer

nermander; sa:
....
Men din tolkning är:

Fråga: Varför har du 30 kg packning med dig?
Svar: För att jag gillar bekvämligheten och inte har nåt emot att slita lite.

Uppenbarligen har vi pratat förbi varandra och nån av oss missförstått den andres svar.
Precis så.
 

il C

Avslutat
stopp här?

Vore jag administratör skulle jag stänga denna tråd; den
har för länge sedan lämnat ämnet, som borde ha varit avklarat
på första sidan.

Till det minst fruktbara jag vet är att diskutera packning
och packningsvikt. Det urartar genast i prestige.
Själv har jag blivit hånad flera gånger för en vikt
som mer traditionella fjällvandrare ledigt överträffar
med minst 10 kg. Samtidigt, så fort det startar en
lättviktstråd dyker dessa fjällfascister upp som inte
tål oss Untermenschen som måste tänka på vår
hälsa; t o m när en förnuftig person frågade efter träningstips
var där en som avfnös dessa veklingar som måste
förbereda kroppen för större vandringar. De hade inget
i fjällen att göra.

Ämnet är tydligen laddat. Förmdoligen ska man undvika
diskussioner helt och hållet.

il C.
 
Tycker jag inte,, varför kan man inte diskutera laddade ämnen ? Gillar man inte tråden behöver man ju inte läsa den eller hur. Det är ju helt upp till deltagarna i tråden att styra över utvecklingen. Tröttnar man kan man ju lämna den.

Det finns ju uppenbarligen ett behov av denna tråd i och med att den diskuteras.

// johan
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Re: stopp här?

pehac@mai.liu.se; sa:
Vore jag administratör skulle jag stänga denna tråd; den
har för länge sedan lämnat ämnet, som borde ha varit avklarat
på första sidan.

Till det minst fruktbara jag vet är att diskutera packning
och packningsvikt. Det urartar genast i prestige.
Själv har jag blivit hånad flera gånger för en vikt
som mer traditionella fjällvandrare ledigt överträffar
med minst 10 kg. Samtidigt, så fort det startar en
lättviktstråd dyker dessa fjällfascister upp som inte
tål oss Untermenschen som måste tänka på vår
hälsa; t o m när en förnuftig person frågade efter träningstips
var där en som avfnös dessa veklingar som måste
förbereda kroppen för större vandringar. De hade inget
i fjällen att göra.

Ämnet är tydligen laddat. Förmdoligen ska man undvika
diskussioner helt och hållet.

il C.
Vad menar du? Ska inte en tråd få utvecklas och ta diverse utvikningar? Här har väl ingen hånats? Var är prestigen? Jag har inte sett några personangrepp. Vilka fjällfascister är det du hänvisar till? Jag tycker precis tvärtom; det är väl bra att diskutera från olika utgångspunkter. Många lär sig då något nytt.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.