Att koppla sovsäckar

Sovsäckar läcker dun. Många lättare sovsäckar läcker mer pga tyget. Mina säckar som läcker gör det i sömmarna. Går inte att göra så mycket. Ser man ett du som e på väg ut så ska man försöka trycka tillbaka det - inte hjälpa till att dra ut det.
Tror mycket av det obekväma med att sova i sovsäck handlar om vana. Man kan ändra sina sömnvanor om man vill o försöker, men det kan ta ett tag. Jag har tidigare varit medvändare men på vintern är det väldigt opraktiskt så jag blev i-vändare istället.
På senaste vandringen hade jag sällskap med mig o använde ihopkopplade sovsäckar. Men då vi båda varit singlar väldigt länge är vi båda ovana vid att sova med någon annan i sängen - hon mer än jag. Resultatet blev väl inte lyckat, särskilt iom att vi låg i varsitt sidenlakan (o barna bredvid) - ingen uttömmande motion innan sömnen ;-).
Om du är allergisk mot dunet kanske du ska kolla upp vad exakt du är allergisk mot, först. Två, ta allergitabletter vid användning. Sista utvägen är ju att skaffa syntetsäckar.
Lycka till i fortsättningen.

Ok.
Tack för svaret.
Så att så länge säckarna ej har onormala hål, så är det ok att de läcker?
Dessa läcker även rakt ut genom tyget, ej endast genom sömmar.

Skickat från min XT1650 via Tapatalk

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips