Astma

Attityd och kvalititen på detta forum är kanske ett något man borde ta upp. Senast jag var här för något år sedan så var det mycket positivt och hade man inget bra att säga så knep man igen helt enkelt. Astma går att bota hur som helst.. Allting går inom en snar framtid. Var positiv istället så kommer det gå.

Nog OT och tillbaka till ämnet... Hittade lite om växten : Hästhov
Såväl blommor som blad har använts till te för att lindra hosta, astma och
andra sjukdomar med andningsorganen.
Krossade friska blad duger som omslag på sår och svullnader samt vid muskeloch
nervsmärtor. Dock har invärtes bruk misstänkliggjorts på senare tid.

Växten innehåller varierande grad av levertoxiska pyrrolizidenalkaloder, dvs beroende på när, var den plockas.

Därför har vi forskare som istället tar fram mediciner, egentligen alltid baserade på växter, så vi vet vad vi får i oss.

...se till att tillreda dessa rätt - men ge inget till barn och gravida.
 
Växten innehåller varierande grad av levertoxiska pyrrolizidenalkaloder, dvs beroende på när, var den plockas.

Därför har vi forskare som istället tar fram mediciner, egentligen alltid baserade på växter, så vi vet vad vi får i oss.

...se till att tillreda dessa rätt - men ge inget till barn och gravida.

Okej, Tack :)
 
There we go again.

Ska vi ta den ekonomiska biten först:

...och springa och öva riktigt mycket med Powerbreath och sen sitta 1 timme per dag med saltkristall inhalatorn och se om mitt problem försvinner. Läkarna säger Nej till dessa produkter för de själva inte vinner på det - min läkare säger dock som det är och att det funkar på många astmatiker.
På vilket sätt vinner läkare ekonomiskt på att deras patienter följer deras rekommendationer? Såna här gånger blir jag less på att ens ge råd: låt patienterna ta vilken skit de vill, och låt dem tro och hoppas på att de blir bättre i luftrören. Och, ffa, låt kvackare sälja på dem saltkristaller och annat, eller tror du det är pro bono bara för att det inte rekommenderas av sjukvården?

Kanske inte officiellt, men det är väl ingen nyhet att det mutas friskt även om inom läkarkåren?
Du kan väl berätta var och när det mutas, så jag kan byta arbetsgivare för där jag jobbat har det f-n inte synts till några mutor.

Attityd och kvalititen på detta forum är kanske ett något man borde ta upp. Senast jag var här för något år sedan så var det mycket positivt och hade man inget bra att säga så knep man igen helt enkelt. Astma går att bota hur som helst.. Allting går inom en snar framtid. Var positiv istället så kommer det gå.
Buu-huu ifall du inte kan tåla sakliga motargument. Du kanske ska undvika att använda diskussionsforum helt, och skapa en egen blogg där du i sann demokratisk anda kan radera obekväma åsikter?

Nog OT och tillbaka till ämnet... Hittade lite om växten : Hästhov
Såväl blommor som blad har använts till te för att lindra hosta, astma och
andra sjukdomar med andningsorganen.
Krossade friska blad duger som omslag på sår och svullnader samt vid muskeloch
nervsmärtor. Dock har invärtes bruk misstänkliggjorts på senare tid.
Ifall den är bra föreslår jag att du säljer den dyrt, innan nån annan gör det. Because they will.


Sammanfattningsvis så är det väl fritt fram ifall du eller nån annan vill prova alternativa mediciner för exv astma. Vid väldigt milda former, som ansträngnings- eller förkylningsastma liknar ju sjukdomen mer en "krämpa" (liksom ryggont, klump i halsen, torra ögon) än en sjukdom, och då är sällan skolmedicinska mediciner särskilt bra (de är oftast bättre vid mer allvarliga tillstånd, där även ev biverkningar tolereras bättre).

Innan tillkomsten av de moderna astmainhalatorerna dog folk av sjukdomen, något man tack och lov sällan ser i västvärlden idag (iaf inte i länder med fri sjukvård, som Sverige). Innan kortisoninhalatorerna var astmatiker ofta svårt sjuka människor, och många fick bestående förändringar i luftvägarna som man lyckligtvis inte ser idag. De mediciner som finns har (hos vuxna) väldigt lite biverkningar, och har fördelen att de levereras till det ställe där de ska verka (luftvägarna). Nackdelen är att man måste komma ihåg att ta dem (för många gäller detta varje dag).

Den dag då sjukdomen kan botas önskar jag få uppleva, men jag är tveksam. Dock tror jag varken att Hästhov, eller en allmänt positiv attityd, klarar biffen. Jag hoppas däremot att forskningen gör det.
 
Mata inte trollen

There we go again.

Ska vi ta den ekonomiska biten först:


På vilket sätt vinner läkare ekonomiskt på att deras patienter följer deras rekommendationer? Såna här gånger blir jag less på att ens ge råd: låt patienterna ta vilken skit de vill, och låt dem tro och hoppas på att de blir bättre i luftrören. Och, ffa, låt kvackare sälja på dem saltkristaller och annat, eller tror du det är pro bono bara för att det inte rekommenderas av sjukvården?


Du kan väl berätta var och när det mutas, så jag kan byta arbetsgivare för där jag jobbat har det f-n inte synts till några mutor.


Buu-huu ifall du inte kan tåla sakliga motargument. Du kanske ska undvika att använda diskussionsforum helt, och skapa en egen blogg där du i sann demokratisk anda kan radera obekväma åsikter?


Ifall den är bra föreslår jag att du säljer den dyrt, innan nån annan gör det. Because they will.


Sammanfattningsvis så är det väl fritt fram ifall du eller nån annan vill prova alternativa mediciner för exv astma. Vid väldigt milda former, som ansträngnings- eller förkylningsastma liknar ju sjukdomen mer en "krämpa" (liksom ryggont, klump i halsen, torra ögon) än en sjukdom, och då är sällan skolmedicinska mediciner särskilt bra (de är oftast bättre vid mer allvarliga tillstånd, där även ev biverkningar tolereras bättre).

Innan tillkomsten av de moderna astmainhalatorerna dog folk av sjukdomen, något man tack och lov sällan ser i västvärlden idag (iaf inte i länder med fri sjukvård, som Sverige). Innan kortisoninhalatorerna var astmatiker ofta svårt sjuka människor, och många fick bestående förändringar i luftvägarna som man lyckligtvis inte ser idag. De mediciner som finns har (hos vuxna) väldigt lite biverkningar, och har fördelen att de levereras till det ställe där de ska verka (luftvägarna). Nackdelen är att man måste komma ihåg att ta dem (för många gäller detta varje dag).

Den dag då sjukdomen kan botas önskar jag få uppleva, men jag är tveksam. Dock tror jag varken att Hästhov, eller en allmänt positiv attityd, klarar biffen. Jag hoppas däremot att forskningen gör det.

Tack för inlägget, Strykarräven.


Det har förekommit mutor inom läkarkåren här jag bor och jag har även läst om det i andra delar - Så det har förekommit men troligen inte så ofta idag.

Buu huu skriver du ja, löjligt!

Genom internet kan ju vem som helst bli hörd och dra till rösten, det är inte därför jag skrev från första början. Jag skrev inte för att argumentera med er och jag skrev absolut inte för att käfta eller dra till tonen. Men ibland måste man nog göra det för att vissa människor ska förstå.

Tackar för ditt svar "Strykarräven"

Nu lägger jag ned här så skriv vad ni vill.

Märks att man idag har låg moral och förmodar att ni är sånna som hänger på Flashback " Trolls "
Hoppet är över och jag är glad att jag inte är i närheten av er just nu...

Ha det morallöst och bli inte ledsna nu
 
Forum astma

Hej, det finns så många trådar om astma på olika forum så jag tyckte vi astmatiker och alla som är nyfikna borde ha ett eget ställe att byta erfarenheter på. Jag skapade ett forum på adressen www.astma.egetforum.se. Vi kan väl fortsätta diskussionen där? Med vänlig hälsning, Sara. Ps, det är inget som jag tänker tjäna pengar på så det borde väl inte va reklam? Ds.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.