Åsikter om Haglöfs Solid Jacket sökes...

Jag skulle vilja ha lite synpunkter från någon som har en Haglöfs Solid Jacket. Lite plus, minus och åsikter.

Tack

/Andreas

Jag har den längre versionen, "Long".
Den funkar bra. Inga problem egentligen, men...
- för mig är huvan, i nedfällt läge, ej så bra som vindskyddande "krage" som min förra jacka (Berghaus Trango Extrem vars huva iofs hade andra egenskaper som var klart sämre).
- kardborrelåsningen vid ärmslut känns på min jacka (för mig) lite klen (räknar med att få byta om ett par år).

Annars nöjd!
Patric

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har den korta varianten... Och är mkt nöjd. Dock har jag inte hunnit testa den riktigt hårt.

Dock har jag klättrat med jackan när det har regnat och blåst, bara på en liten klippa.

Karborrarna är bytta och är nu mera mkt hållbara.

Den verkar genom tänkt och bra, huvan är lite i vägen när den inte används... Men jag tror att jag kommer vara mkt nöjd på kalfjället i lättare snöstorm än om jag hade ngn annan huva. Bort sätt från klättermusens vindstrut...

Det ända som jag kan klaga på är att jag tycker den skulle vara tajtare och inte ha så breda armar, men det sista är inget problem, det är ju bara att dra ihop med karborren...

/Gustaf

Kardborrarna vid ärmslut på min Solid var slut innan 1 år hade gått. Var tillbaks till butiken jag köpte jackan på (naturkompaniet) och dom skickade den till Haglöfs som sydde dit nya som nu har hållit riktigt bra i över två år...
Är egentligen bara halvnöjd med min jacka. Tyckte bättre om min gamla Trango Extreme...

Har en kort solid från -01.
Det enda som jag har på minus sidan är,(som det även påpekas av andra personer i recensionsbanken) är att den är väldigt "bylsig" framtill.
Har inte haft några bekymmer med kardborren på armsluten.

Kanonjacka!

Jag är oerhört nöjd med min jacka. Jag har Solid Jacket Long från -01. Den går ned bra över rumpan, huvan är stor & följsam och passformen (främst kring axlarna) helt suverän. Jag kan inte tänka mig en bättre jacka.

Som bonus är färgkombinationen väldigt bra ur smutssynpunkt. Vikten är på 900g för en storlek L.

2500 kr

Jag har inte haft min tillräckligt länge för att kunna göra en utvärdering. Jag kan dock tipsa om att den reas ut för 2500 kr på Femmans Sport i Nortstan, Göteborg.

Av vad jag sett hittills att döma verkar den hålla måttet...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips