• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

ASIEN ÄVENTYR!!!!!

Hej!!

Har länge haft planer på att utforska Asien innan det blir allt för förstört av västkulturen.

Min idé går ut på att:

1.
Transsibiriska järnvägen från Moskva till Mongoliet.
3-4 v

2.
Mongoliet (Ulan bator) till Peking.
3-4 v

3.
Flyga från Peking till Tibet för att trekka från Jiri eller Lukla upp till Mount Everest base camp.
Antal veckor????
Är även sugen på att ta en s.k. trekking peak. Alltså en topp i Himalaya regionen som är av lätt karaktär.

4.
Ta sig från Tibet in i Vietnam, Laos och Kambodja.
Bl.a. titta på Anh Ko Vath (Reservation för stavningen), se Cu Chi tunnlarna och uppleva övriga spännande platser i ovan nämnda länder.

5.
Avsluta med lite Rest n' Recreation i Thailand.
Förslagsvis dykning och klättring.

Tanken med resan är att träffa intressanta människor, uppleva en ny kultur och världsdel, klättra, dyka och göra lite vad som faller oss in!!

Söker således en eller flera reskamrater då det är roligare och säkrare att resa tillsammans.

Låter det intressant???

Skicka ett mail eller skriv ett inlägg.

Om du/ni vill veta vem jag är så kika in på http://www.whoishenrik.com

Mvh,

Henrik

Om du inte är mångmiljonär skulle jag reka dig att begränsa resan. Det kommer att bli dyrt att ta sig till och från Tibet tex. Om du åker förbi Tibet så varför inte åka ned i Nepal och Indien. Flyg från Indien till Thailand vilket troligtvis är billigast.

För mig känns det som resan du planerat innehåller för mycket på för kort tid men jag är också en sån som vill stanna ett tag och känna på atmosfären.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
crazy; sa:
Om du inte är mångmiljonär skulle jag reka dig att begränsa resan. Det kommer att bli dyrt att ta sig till och från Tibet tex. Om du åker förbi Tibet så varför inte åka ned i Nepal och Indien. Flyg från Indien till Thailand vilket troligtvis är billigast.

För mig känns det som resan du planerat innehåller för mycket på för kort tid men jag är också en sån som vill stanna ett tag och känna på atmosfären.

Känner också att resan kan bli lite för utspridd.......

Kanske vore det en bättre ide att ta Mount Everest Base Camp en annan tur?

Har du själv rest i Asien/ gått till MEBC???

Vad kan du rekommendera???

Sugen på att hänga med???

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips