Åre - sommartid

Östersunds klättterklubb

Hej

Du kan väl förslagsvis kolla med Östersunds klätterklubb.
http://www3.utsidan.se/okk/

Dom har en klätterförare som kan beställas via hemsidan som jag tror täcker även Åre. Men jag vet inte säkert för jag har inte läst den.

Hoppas det var till någon hjälp......

/Daniel

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det som jag själv tycker är bland det bästa där i närheten är Välaberget. Bra förberett. Mycket fina turer. Bra ankare etc. Det finns en förare som är utgiven av åredalens klätterklubb, någongång i början av 90-talet, som i alla fall tidigare fanns att köpa genom klubben.

Mattias Lindvert, som också är aktiv här på utsidan, vet möjligen mer om klättring i trakten, eftersom han är en kille med koll, där uppifrån.

Kolla med honom.

MVH

/Kotten

The dude in Åre

Kotten; sa:
Det som jag själv tycker är bland det bästa där i närheten är Välaberget. Bra förberett. Mycket fina turer. Bra ankare etc. Det finns en förare som är utgiven av åredalens klätterklubb, någongång i början av 90-talet, som i alla fall tidigare fanns att köpa genom klubben.

Mattias Lindvert, som också är aktiv här på utsidan, vet möjligen mer om klättring i trakten, eftersom han är en kille med koll, där uppifrån.

Kolla med honom.

MVH

/Kotten

Mike the Åre Dude, har koll också :)

Välaberget är helt OK, hänger där ganska mycket på sommaren, sen finns det bra klättring i Storlien. Men den bästa klättringen hittar man kring Östersund.

Mike the Åre dude ;-)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips