arcteryx Theta AR/LT?

Tjena!

Funderar på att köpa mig en "riktig" jacka.
Har kollat runt lite och fastnat för arcteryx.
Dom verkar ha bra rykte.

Vilken av Theta AR eller LT ska man välja?
AR ska väl vara en "allround" jacka men vad är
det som skiljer den från LT (förutom vikten)?
Är LT mer inriktad på vandring?

Det jag har tänkt använda den till är vandring/fjällvandring, turåkning samt
utförsåkning

Tack på förhand!

Hejsan,

jag står framför samma beslut (fast mera Theta AR eller Alpha SV) och väntar väl mest på att det ska komma något erbjudande *somewhere*.

Alpha har annan krage och det sägs att man inte kan dra upp dragkedjan till hakan utan att sätta på huvan - vet ej än om detr stämemr så. Annars grymt bra huva och fickor (de går i "kors" dvs höger hand går in i vänster sida, bättre om man fryser och huttrar).

Theta AR sägs vara något slitstarkare (den är ju tyngre ochså) - tror Alpha sparar in lite extra förstärkning i ryggen.

Theta LT däremot är gjort för mindre slitage skulle jag villa säga. Dels är den inte extra förstärkt över axlarna (ryggsäck!), dels har den väl lättare Material och enklare huva.

Funderar på att ta Theta AR själv och Theta LT till tjejen, för om man inte vandrar 10 gånger om året duger väl Theta LT länge den med - är ju allt eftersom ändå en Arc'teryx med fantastiska dragkedjor och sömmar som man kan leta länge efter hos North Face och co.

Lycka till och dela gärna med dig av dina synpunkter/erfarenheter.
Jonas

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips