Arcteryx Gamma MX Jacket

Jag blev erbjuden att köpa en Gamma MX jacka till ett bra pris i friluftsbutiken här hemma,,är det bara att slå till eller??

jag var ute efter en Haglöfs softshell jacka innan,provade Gamma jackan o den var kanon skön och satt bra.

ni som äger en gamma MX jacka är ni nöjda med dom??

mvh/P

Har haft en Gamma MX i många år, den spelar i en division för sig, det är snudd på hädelse att jämföra den med en Haglöfs ;) Bara att slå till!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Otroligt skön, har inte testat Haglöfs men har svårt att tro att det går att få till en jacka bättre.
Skulle dock inte betala 3500:- för någon softshelljacka, men för dom 1200:- jag fick ge för min kan jag inte vara annat än skitnöjd.:)

Det finns ett minus. löparen till dragkedjan är på "fel sida", d.v.s högersidan.

Jag köpte min 1500 och det är den värd alla gånger. Kolla på ebay med. Kag vet att dom finns med hoodie också fast har inte sett till den i sverige. Jag tycker den e skitsnygg, inte liga varm som en fleece dock men nästan alltid perfekt,

Jätteskön favoritjacka i många år nu,har en med huva.
Tyvärr har den alltid sugit in väta som ett läskpapper;gäller även byxan till,men i torrväder är de nog mina mest använda plagg under tre årstider.

Jag har en Gamma MX sen årskiftet 03/04 som fortfarande hänger med. Den är i mitt tycke den bästa mjukskalsjackan som gjorts och förmodligen ett av de plagg jag använt mest genom tiderna. Kan verkligen rekommendera den, även till fullpris.

Jag köpte MX jackan:)har andvänt den lite nu ihelgen , den är så underbart skön så jag kommer nog vara hel nöjd med den fram över med:)

/P

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips