Arcteryx Altra 65/62 W vs Haglöfs OXO 650 Q

Skulle jag behöva en 65L-rygga hade jag nog valt Haglöfs-ryggan
Jag gillar dock ArcTeryx, aldrig ägt en av deras säckar men märket har tjänat mig väl, och som jag antar slipper man regnskydd då de är vattentäta vilket är ett stort plus.

Sedan har div folk jag pratat med på Naturkompaniet sagt att de får många returer på OXO-modellerna för att blixtlåsen spricker/går sönder.

Men jag tycker OXO är snyggare och ifrån allt mitt klämmande i butiker tycker jag de känns robusta och varit funktionella med tjockt och bra bärsystem. Jag skulle antagligen ändå välja OXOn, och spara kvittot så jag kan använda garantin OM blixtlåset skulle gå sönder.

EDIT: Och med en sådan stor prisskillnad så känns det som att man bör motivera starkt för sig själv varför arcteryxen är värd 1000kr mer.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips