aramid/kolfiberstrumpa

kolfiberpaddel

tjena, ett bra alt. tror jag är att göra en paddel i polyetylan-block och lägga kolfiber på det. jag håller på för fullt, det verkar fungera bra. nu lär min pagaj stanna på 700g men nästa gång kan jag nog hamna runt 500g. det är 2 lager kolstrumpa på min.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Min ihåliga landade på 598g (bra våg)
Har 3lager kol plus 2 glas, ej vacuumlaminerat
Har hållt bra, inte en repa i den trots hårda bottenkänningar vid rollförsök, känns bra mycket mer tålig än min Mitchell GP på 800g

Jag började också enligt tesen att göra en PU-skumkärna och klä med kolstrumpa men övergav det.
Men jag tyckte det blev alldeles för svajigt att shapa i (3millimeter tjockt PU skum är INTE stabilt, iaf inte det jag fick tag i)

Hur styv blir en 5 lagers paddel, blir den styvare eller mjukar än en traditionell paddel i gran eller furu? (med liknade dimensioner)

Beror ju på hur grov väv och hur fibrerna ligger =)

Min är bra mycket styvare än min 800grams i ceder, jag använde 200g/m2 kolväv, 163g/m2 glasväv. MEN så är den tjockare i bladet också, gör ju mycket!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips