Aquilo

Aquilokajaker, är det ngn som vet något om dessa?
Är de anpassade för 182cm o 82kilosbjässar eller är de för småfolk?
Tacksam för svar
Magnus
 
Typiskt nybörjartänk

Jag var också fundersam en gång i tiden huruvida man skulle få plats i kajaken. Jag är ungefär lika lång som du och väger 20 Kg mer och kommer ner i det mesta ändå, så du kommer nog enkelt ner i 95% av alla existerande kajaker. Rådet är att provsitta oavsett för att känna om du sitter bra.

Provsitt och provpaddla om du har möjlighet.
 
Fotstorleken är mer relevant än midjemåttet, skulle jag tro. I vart fall av de få jag provsuttit har det varit klart mer begränsande att få ned 45:eek:rna än 110 cm-kaggen. :D

182 cm/99 kg, för övrigt.

Ingen erfarenhet av den efterfrågade kajaken dock, provpaddla!
 
storlek

självklart Blir det trångt om kajaken är för liten. De flesta kajaker är dock gjorda för någon som väger 70-90 kg.

Kajaker har en designdecaplement och kajaken fungera bäst när den är lastad så att vikten ligger nära det. Det skiljer dock mellan olika modeller hur stort viktspann de fungerar bra för.
 
Har en aquilo, är 186/80 och har inga problem alls, känns som att det är mycket plats kvar...har inte haft problem med någon annan kajak jag provat heller...

Om du bor i gbgstrakten kan du få provsitta i min...
Har inte någon annons ute på kajak men om du gillar min kan du få köpa tjejens(som är likadan) och som är lite för stor för henne...
mvh Peter
 
Senast ändrad:
hejPeklund
Tack för erbjudandet men jag bor i Enköping, 50 mil bort så det blir lite långt men än en gång tack
Häls Magnus
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.