Aquilo

Hej!

Jag är ute efter en kajak med bra sittkofort och kvalitet. Har kikat en del på kajaken AQUILO.
Är det någon som har erfarenhet av denna kajak. Jag är rätt så grön vad gäller kajak märken.
Finns det några andra bra nubörjarkajaker som ni skulle rekomendera?

se länk nedan:

http://www.seaadventure.se/info2.cfm?info_id=37092

Tar imot alla tips och råd jag kan få!

MVH

/Andreas
 
Mina åsikter

Hallå Andres, jag har paddlat en Aquilo i snart ett halvår nu. Köpte den för att paddla runt Gotland med (har ännu inte blivit av, siktar nu på 2009). Några längre turer ute vid havsbandet har det dock blivit.
Hurvida man kommer att trivas med den beror nog på vad man är ute efter. Skulle påstå att det är en bra välgjord kajak för medelpaddlaren, kanske lite dyr om det är din första kajak. Annars är det en bra mix mellan stabilitet och att vara lättpaddlad som passar mig, dessutom så är sittbunnsöppningen och benutrymmet något större än de flesta kajaker, uppskattas av vissa och inte av andra. Om du köper kajaken välj till den extra sitsen, gör både så man sitter mjukare och inte glider lika lätt (fattar inte varför dom inte har den som standard i kajaken.. dumt och snålt)

Jag tror inte att du kommer att bli besviken om du väljer en Aquilo men titta även på andra märken och jämför vilken som passar dig det finns en djungel av modeller nuförtiden.

Lycka till!
Åke Hansson
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.