Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Antibott till stegjärn
- Trådstartare Vandrare
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
nitade ihop?
jag har lite svårt att se konstruktionen framför mig...
har du nitat ihop så att det blir "två lager"plast? hur får du a-botten att sitta kvar? jag har tänkt mig att man måste sätta fast nån form av öljetter á la pressening för att få dem att sitta. (eller är det det är att "popnita"). använder du ståltråd ?
vad tror du om vikten- mkt tyngre än original?
många frågor blev det
/erik
jag har lite svårt att se konstruktionen framför mig...
har du nitat ihop så att det blir "två lager"plast? hur får du a-botten att sitta kvar? jag har tänkt mig att man måste sätta fast nån form av öljetter á la pressening för att få dem att sitta. (eller är det det är att "popnita"). använder du ståltråd ?
vad tror du om vikten- mkt tyngre än original?
många frågor blev det
/erik
Ja, det funkar!
Nu är vintern slut (för mig) och antibottarna testade. Dom funkar och håller skitbra!
Altså: Tag plastdunkar och skär ut plattor som passar i stegjärnen. Blir plattorna för små, poppnita ihop flera. Naja fast plattorna i stegjärnen eller gör som jag gjorde: Plattan görs dubbel på mitten och de axlar och skruvar som går tvärs över järnet läggs mellan övre och undre plattan.
/Björn
Nu är vintern slut (för mig) och antibottarna testade. Dom funkar och håller skitbra!
Altså: Tag plastdunkar och skär ut plattor som passar i stegjärnen. Blir plattorna för små, poppnita ihop flera. Naja fast plattorna i stegjärnen eller gör som jag gjorde: Plattan görs dubbel på mitten och de axlar och skruvar som går tvärs över järnet läggs mellan övre och undre plattan.
/Björn
Vi har gjort våra antibottar av plasten från stora glassförpackningar. Sidor, botten och lock duger alla lika bra. Lättvikt, hållbart och billigt att byta ut ifall ngn del går sönder.
Våra stegjärn är BD Sabretooth, och vi "skräddarsydde" skild platta för häl och framdel. Överdimensionerade bitar med inklippta flickar som pressas på skilda sidor om stegjärnets konstruktion. Sitter som gjutna och funkar lika bra som köpta... Definitivt enkelt och behändigt att fixa själv!
Våra stegjärn är BD Sabretooth, och vi "skräddarsydde" skild platta för häl och framdel. Överdimensionerade bitar med inklippta flickar som pressas på skilda sidor om stegjärnets konstruktion. Sitter som gjutna och funkar lika bra som köpta... Definitivt enkelt och behändigt att fixa själv!
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg