Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
kanske vore en ide att ha. Det kan man oftast göra på andra ställen, så att man kan uppmärksamma ansvariga på om någon sysslar med personangrepp eller liknande
Bara att skriva till administrator (http://www.utsidan.se/om_utsidan/kontakt.htm), det är förmodligen bättre än att det skall finnas ett speciellt forum där man "varnar" för inlägg från någon. I andra forum är en sådan form av varning mera relevant.
Det Christian menar (tror jag) är en länk man kan trycka på som brukar heta ungefär "report this thread to a moderator", där får man fylla i vad man tycker är fel med tråden och sedan skickas det meddelandet till en moderator som kan kolla tråden och avgöra om åtgärder skall vidtas. Inga andra kan alltså se vem som rapporterar.
Håller med om att det kanske vore lämpligt med en "snabbknapp" för att enkelt kunna rapportera "oönskade" foruminlägg. Men med tanke på att vi får mindre än en rapport i veckan (förrutom när någon av rekplam-spammarna är i farten) så vet jag inte om behovet är så jätte stort idag.
Det låga antalet rapporter tror jag personligeni inte beror på att det är för svårt idag, utan snarare att inläggen håller hög kvalitet.
Om någon hittar något olämpligt så är det tillsvidare enklaste sättet att rapportera detta genom att skicka ett brev till redaktionen@utsidan.se (bifoga gärna länken till tråden) så åtgärdar vi det "asap".
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...