Ang kartor i etrex Legend?

Guest

Gäst
STÖLDGODS!

Alla tycks inte inse att tanka ner från webben är att stjäla. Detta kommer att drabba oss användare för eller senare på flera olika sätt.

Pirattillverkning är oxå stöld. Det lär säljas kajaker idag i Sverige utan konstruktörens medgivande. Byggaren tycks tro att han har rätt att bygga kajak enbart därför att han äger formen. Detta kommer att drabba andra kunder i framtiden, genom bland annat höjda priser.

Så att tanka ner från kommersiella varor från nätet, Pirattillverkning och häleri anser jag är lika omoraliskt.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Månadens fråga: Vandring i Sarek – varifrån utgår du helst?

Har du vandrat i Sveriges största högfjällsområde? Då vill vi veta: vilken plats tycker du är bäst att utgå från?
??

Vissa tycks lusläsa detta forum för att hitta något att gnälla över, det är ju självklart att all information inte är för alla läsare och det är högst frivilligt att ta del av denna information, vissa kan tycka den är intressant andra inte, om eller hur man sen vill tillämpa informationen är också frivilligt, jag kan inte förstå att detta ska vara något att hetsa upp sig för.

Att hela tiden kommentera t.ex. nedladding av programmvaror över internet uppmärksammar ju bara möjligheten ännu mer.....

Men det är som sagt bara information, och vissa kan ju tycka den är intressant, och ändå hålla sig inom lagens ramar.

Re: ??

motumba; sa:
...det är ju självklart att all information inte är för alla läsare och det är högst frivilligt att ta del av denna information, vissa kan tycka den är intressant andra inte, om eller hur man sen vill tillämpa informationen är också frivilligt, jag kan inte förstå att detta ska vara något att hetsa upp sig för.
Vi är många som informerar om de tekniska möjligheterna men vi försöker samtidigt följa vad Christer Lindh skrev i en annan tråd: "Utsidan är inte rätt forum för att diskutera cracking och piratkopiering". Dina två första inlägg i denna tråd var inte i enlighet med Christers önskemål och det försökte jag påminna om. Starta ett eget forum där du och gelikar kan sprida evangeliet, men följ Christers regler när du är gäst här.

Guest

Gäst
Re: ??

motumba; sa:
Vissa tycks lusläsa detta forum för att hitta något att gnälla över, det är ju självklart att all information inte är för alla läsare

Ditt inlägg tänkte jag först bemötta. Men jag ids inte lägga ner kraft på dina dumheter,

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips