Andasvadare!

Hejsan! Hittade en annons i en fisketidning på ett vadarpaket med "ett pris som aldrig skådats förr"..som det står i annonsen.."Snygga och grymma andasvadare med kvalitetskängor"...1299kr...Nu undrar jag om någon har erfarenheter av det tyska märket DAM..det är nämligen dom som tillverkat paketet..Tänkte eventuellt köpa ett par till min bror,han fiskar inte så ofta,så priset är i alla fall perfekt...Har ni goda råd så blir jag glad!!..Mvh.Timo.(europa12)
 
DAM - bra kvalitet överlag

Jag har ingen erfarenhet av DAM´s vadare men har sålt en hel del av deras fiskeprylar i övrigt. Har själv en liten DAM-rulle på ett av mina äldre UL-spön, har fungerat klockrent och långt över förväntan för det pris jag betalade. Har nog använt rullen bortåt 100 fisketimmar utan att smörja den en enda gång och den fungerar prickfritt än så länge, bra kvalitet med andra ord.

Vad gäller andningsvadare så har det funnits vissa lågprismodeller tidigare, Scierra hade nån modell som tyvärr inte alls var bra för ett par år sedan. Det finns ju egentligen bara två stora problem med andningsvadare som kan uppstå; 1. De läcker 2. De går sönder. Sen är givetvis andningsförmågan en viktig punkt men jag svettas hellre lite mer än står dyngsur och kall när jag fiskar.

Som med allt annat brukar man få vad man betalar för, därmed inte sagt att billiga grejer kan vara utomordentligt bra! I vissa fall (Läs: Simms) får man ett snyggt märke sytt på vadarna för nån tusenlapp extra... Utvecklingen av "andasmaterial" har ju totalt slagit igenom de senaste åren och man hittar ju numera riktigt bra material på billiga kläder. Efter mitt lite röriga resonemang ovan så råder jag dig till att försöka ta reda på vad för material vadarna är tillverkade i och om det kanske finns hos andra märken. Så länge vadarna inte läcker så är de ju ett bra köp oavsett andningsförmåga då du får ett par smidiga och lätta vadare till priset av ett par neopren.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.