Amerikansk Forerunner?

Jag har noterat att Garmin Forerunner fn kostar runt 300 dollar i USA, vilket ju blir lite billigare än hemmavid. Frågan är om den amerikanska versionen skiljer sig på något sätt från den europeiska? Såvitt jag vet innehåller den ingen karta, så det borde inte vara någon skillnad, men kanske finns det ngn mysko amerikanisering som jag inte känner till? (typ regionskodad GPS-signal etc.) Om någon vet hur det förhåller sig får ni gärna upplysa mig. Garmins egna sidor är av förklarliga skäl inte särskilt informativa i frågan.

Tjena

Har själv en Garmin Forerunner 305 som är köpt i England. Allt fungerar perfekt. Kontakter och laddare följde med för olika sorters uttag inklusive svenska. Alla måttenheter kan du ställa in själv. Default för UK är ju miles och pund, tog ca 30 sekunder att ändra till kilometer och kilo :)

Intressant dock att det skiljer så mycket i pris. Jag betalade ganska exakt 2000kr. Butikspris här är ju det dubbla.

Jag kan aldrig tro att den amerikanska och den engelska skiljer sig åt, så det är nog bara att slå till om du får chansen!

/Krister

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Tack för svar. Om prylen är så mkt billigare i England kunde det kanske löna sig att beställa därifrån? Eftersom det är inom EU borde det inte tillkomma några mysko strafftullar, och frakten kan inte vara så farlig. Ska kika på det.

Tillägg: hmm, händelsevis åker jag ju snart till London... tack för tipset! Enligt pricerunner så ligger lägsta butikspris på 140 pund, vilket ju är klart billigare än hemmavid. Grymt!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips