Alternativ till liten ryggsäck ?

Snälla - använd inte uttrycket "mans purse" ! Det är lika jobbigt som när det förr i tiden stod "herrtrosa" på kalsongpaketet. Skogsbögslunga är kanske ett bättre ord ?

Hursomhelst kan det vara värt $80 för att röna ut huruvida den där grunkan egentligen fungerar. Jag är högerhänt, men eftersom jag inte har något behov av att kunna slita upp en gömd pickadoll ur min packning så kommer jag att välja en S-Type att ha på vänster sida.

Kanske kan denna bortglömda gammelmodiga variant av bärande kan va nåt ?

Bilagor

• bärsätt.jpg
    bärsätt.jpg
    24.5 KB · Visningar: 419

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
cykelbudsväska, typ timbuk2 är väl rätt funkis? Går utmärkt att cykla med (surprise!), tål rätt mycket vikt och man kommer lätt åt saker utan att ta av den. Jag har en från black diamond som har en vadderad ficka för laptop men som naturligtvis även skyddar andra ömtåliga saker lika bra (typ kamera och sånt). Midjeremmen gör att att den sitter rätt tight och bra. Inte lika combat som militärnördsväskorna men snyggare och cleanare design. Stadium reade ut sina timbuk2 strl M för ett tag sen, nu verkar de rea ut north faces variant. De har dessutom sin egna. Att den funkar civilt och till jobbsaker är ju bara en bonus.

Den där budväskan ser väldigt mångsidig ut ! Om inte annat så är den ju helt perfekt att stoppa lunchlåda och ombytesbrallor i när man kör MC till jobbet. En sådan skall jag ha, fast den får belasta motorcykelkontot.

Peter: Den där gamla varianten fungerar faktisk väldigt bra när man inte har så mycket att släpa på. Nackdelen är att man tappar hela rasket när man ska ta sig en snus.

När jag har min systemkamera på bröstet använder jag ett vanligt kamerafodral som jag fäster med en karbinhake i vardera axelrem. Funkar hur bra som helst och är en billig lösning... Bild

När jag har haft lite mer grejer har jag gjort samma sak med en axelremsväska där jag tagit bort axelremmen.

Vad som är bäst

för en aktivitet passar mindre bra för en annan. Vid Inlinesåkning så vaggar man mycket från sida till sida och då kommer en axelremsväska att belasta ena sidan av ryggen mera tror jag.

På cykel eller på promenad är cykelbudväska mera funkis än på Inlines men midjeväska tycker i varje fall jag hindrar rörelserna mindre även på cykel.

Formen samt storleken på väskan, axelremmes längd och viktfördelningen har också betydelse. Hur lång tycker ni att axelremmen skall vara på en väska typ Timbuk2?

Thure

för en aktivitet passar mindre bra för en annan. Vid Inlinesåkning så vaggar man mycket från sida till sida och då kommer en axelremsväska att belasta ena sidan av ryggen mera tror jag.

På cykel eller på promenad är cykelbudväska mera funkis än på Inlines men midjeväska tycker i varje fall jag hindrar rörelserna mindre även på cykel.

Formen samt storleken på väskan, axelremmes längd och viktfördelningen har också betydelse. Hur lång tycker ni att axelremmen skall vara på en väska typ Timbuk2?

Thure

Vid cykling ska remmen vara kort, vid gång något längre. Man märker ju vad som är skönt och vad som funkar. Det är inte kärnfysik eller livsavgörande val, det handlar om en väska.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips