Alternativ till liggunderlag för familj?

Öhnell tipsade i sin blogg om att IKEA hade ett knotttätt gardintyg, det tänker jag använda...

YES! Min dag är räddad. Det har lönat sig att skriva blogg! Jag har för övrigt nyss inhandlat 7 meter som ska användas till knottfönster i fjällstugan. Det blir ju sommarvarmt även där...

Vi har använt bubbelplast några turer och mer verkar inte barnen behöva under sig, de är lättare än vuxna och verkar sova gott på tunt (kanske gäller på yogamatta också),

Ja , jag tror att Britts tips tidigt i tråden är rätt bra: Exped Doublemat. Det är dessutom så stort att två stycken räcker för att täcka golvet i ett fyrmanstält. Materialets (Evazote) tålighet klår nog Rusta- och Yogamattor. De vuxna som inte vill ligga så hårt kan förstärka med varsitt halvlångt uppblåsbart.

Köper man två som man tejpar (limmar? syr?) ihop kan man sen skräddarsy ett som passar ens tält exakt.
A001062-00_img1.jpg

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tack för alla era svar! Både om chipspåsar och annat... *s* Jodå, jag håller mig kvar här på sidan, men kommer nog mest att läsa. Vi får se var det resulterar i för inköp. Betongtäckmatta var ju billigt, så vi kanske börjar där.

Nästa problem är att vi nu börjat snegla lite på kajak - då blir det värre med packutrymmet! *s* Men då får vi nog stå ut med lite obekvämhet.

Jessika

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips