Alternativ till fjällpulken?

Tillökning väntas och därmed aktualiseras behovet av ytterligare en skidpulka att dra den nya äventyrskompisen i. Till knodd nr 1 kör vi med en gamal ö-vikspulka vid namn Tobogan men den behöver han ett tag till. Jag skulle dessutom vilja ha en pulka som sen går att använda för packning.

Eftersom man är ekonomisk söker man begagnat men då ska man ha en himla tur och hinna på det som erbjuds. Om man istället tittar på nya pulkor verkar Fjellpulken ha monopol (+ en fräsig kombihistoria som går att bygga om i bästa transformersstil). Jag har då inte lyckats hitta några prisvärda alternativ till fjellpulken men nog borde det finnas . Frågan är bara var och vilka?

//Stefan

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Lynxpulkan

Jag har gjort 2 turer mellan Abisko o Kebnekaise o det har fungerat alldeles utmärkt, utan barn är bäst att tilläga, ena gången i strålande sol -05 o -07 i dimma, storm, snöfall o t.o.m regn.

Tack igen för hjälpen!
Jag gjorde slag i saken i dag och beställde en barnpulka frå Lynxdesign. Den verka helbra och jag fick ett helt okej pris för en komplett barnpulka med dragsele,åkpåse (sovsäck från Vadeu) och ett extra transportkapell (barnen blir ju stora någon gång och vill åka själv och då kan det ju vara bra att kunna ta med rejält med packning), 6200 inkl. frakt.

Visst hade det varit billigare att bygga en egen eller koppla in sig intravenöst på blocket men eftersom jag inte är värdens mest händiga eller tålmodigaste är nog detta en bra lösning.

Snön vräker ner för tillfället och skidföret är riktigt bra här i Marsfjällsområdet. Tänkte ev. ta en liten topptur upp på Gakkankaise i helgen (dock utan barn och pulka).

//Stefan :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips