Alternativ sträcka i Dalarna

Hejsan!
Är det någon som rekommendera en alternativ väg mellan Mora - Örebro, alltså väg 70 Mora-Borlänge och Väg 50 mellan Borlänge - Örebro.
Någon bra alternativ väg för cykling som kanske går längs med eller nära väg 70 och väg 50
eller någon helt annan väg!

Tack på förhand!

Halvvägs

Hejsan!
Är det någon som rekommendera en alternativ väg mellan Mora - Örebro, alltså väg 70 Mora-Borlänge och Väg 50 mellan Borlänge - Örebro.

Jag har cyklat en hel del i Siljansbygden och till Borlänge.
Men mellan Borlänge och Örebro var det länge sedan jag cyklade, men jag har för mig att det är både cykelförbud och 2+1-väg mellan Borlänge och Ludvika och att flera av de vägar som ser ut som bra alternativ på kartan är branta grusvägar.
Men förhoppningsvis har jag fel och det finns andra som hittar bättre än mig

Men från Mora -> Borlänge skulle jag följa den här vägen
http://goo.gl/maps/1Xlor

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Helt taget ur luften, men Bergslagen är ju vackert. Kan man inte cykla 26:an söderut över Vansbro och vika av innan Djuprämmen och köra över Gåsborn, Hällefors, Grythyttan och Nora?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips