Alround byxa för jakt och vandring?

Är på jakt efter en alround byxa för jakt (fjäll/skogsjakt), fjällvandring, utomhusaktiviteter etc. Har bara hittad en byxa som uppfyller mina krav - Megin ifrån Klättermusen. Men eftersom den kostar på tok för mycket tänkte jag höra om någon har något tips.

Mina krav är:
- Skall vara vind/vattentät och andas (vill ej släpa med regnbyxor)

- Skall ha ett rejält avslut vid kängorna som ska fungeera som snölås.

- Midjelånga

- Gärna ha så att man kan öppna upp längs sidorna för ökad ventilation.

- Pris - billigare än Megin?

Tack på förhand!
/Per

Billig byxa

Ett prisvärt alternativ är ITAB:s Discoverybyxa. 498:-. Denna uppfyller dina krav. Förslutning nertill är en kraftig och "stor" kardborre. Denna skulle väl kunna modifieras med en rem (typ m59-byxan), några enkla styngn med maskin eller lämna in så är det fixat.

Se vidare på http://www.idefixteko.se

/ Jörgen

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips