Alpina turskidor/pjäxor/skridskor - bra val?

Är en van slalomåkare men ren nybörjare på turskidor och skridskor. Tänkte att det vore kul om man kunde prova på både för att göra vintern lite roligare. Jag har hittat ett paket på Intersport där man får Alpina BC turskidor, längdskridskor, bindningar till både, och ett par Alpina pjäxor som fungerar till både - total pris 3.600 kr. Eftersom det är en ganska stor investering tänkte jag det vore bra att fråga här - är detta en bra idé? Är Alpina skidor och pjäxor bra? Har själv aldrig hört talas om märket...

[Ändrat av PatrickG 2006-01-13 kl 20:48]

Jag har alpina turskidor + pjäxor (som också används till långfärdsskridsko). Det funkar bra för mig!
Är också nybörjare och har inte mycket att jämföra med, men avnjöt 4 veckor i fjällen förra våren med denna utrustning.
Lite skav på tårna (i "böjen") första gången pjäxorna användes, men annars sköna och lagom varma. Går också bra att promenera i.
Verkar som ett bra pris med, tycker jag. Iaf lite mindre än vad jag fick ge som köpte skidpaket och skridskor för sig.

Och vintrarna har blivit klart mycket roligare sedan jag skaffade denna utrustning! :eek:)

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips