Alaska-tips...

Jag såg ännu en grön Alaska dyka upp på Tradera idag: Objekt 307011825

Av bilderna att döma ett bra köp med ett mycket rimligt utropspris: 1kr
Broderad Hatt-logo, Ramförlängare, Extra packsäck (sjösäcksversionen), X-flex bärsele.
Grön med gröna snölås.

Lite enkel omvårdnad och den är klar för bruk. Med ett enkelt varv i symaskinen så sitter
det där lossnande snölåset på plats igen. Ett par gummitassar på ramen också kanske
så står den stadigt upprätt...

Om jag inte hade mer än tillräckligt många redan
så hade jag nog ställt in siktet själv... ;-)

NFI naturligtvis,
/Odd

Om någon här köper den - hör av er så kan jag assistera/tipsa med reparationen...

En kanonsäck för en packrafter som inte her en massa cash som ligger och skräpar. Väldigt lik min, samma bärsystem, ram, ramförlängare och (vad det verkar) tyg. Lite spännen o dyligt som skiljer. Jag antar att den är inköpt på 80-talet. Lagningarna är ju bra att göra men inte nödvändiga för att man ska kunna använda den. Mycker användning kvar i den säcken.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Säcken är sannolikt från någonstans i början till mittan av 90-talet (likadant den extra pack-
säcken) eftersom de har 90-talets mjuka tyg, broderade hatt-loggor och så klickspännena
plus de saknade toppstramarna på axelremmarna (svårt att se - men varför ha sådana
och ändå inte montera dem?) vilket utesluter sena 90-talet...
Höftbältet är från det sena 80-talet (med rektangulärt påsytt märke med Haglöfs hatt-logga),
men kan ju naturligtvis vara ett på lagret i butiken kvarliggande löst reservdelsexemplar
som fått ersätta det bälte som ursprungligen var med på Alaskan. Efter ett spänneshaveri?...

Ok, jag trodde der var det enklare 80-talstyget som jag har på min. Och jag ser nu att axelremarna inte verkar vara riktigt som jag minns att mina ser ut. Så den har nog växt till sig lite i vikt jämfört med min, men det är fortfarande en bra säck och ett bra köp.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips