Akto - funkar det på en klippa i skärgården?

Intressant, moddat hurdå?
En lina från golvhörnen till de pinnar som håller "ändlinorna" eller?

Nu tror (!) jag, samt hoppas, att jag har rätt...

För varje hörna (totalmente quatro hörnos, si!):

Linan går från golvhörnet ut till tältspiken i marken, tillbaka till tältets takhörn och ut igen till tältspiken och sedan till baka till tälttakets mitt. Alltså: två linloppar ut till en tältspik. Jag tror att de har linlängdsjustering på båda looparna.

(Folk som vet: Här på utsidan finns JohanPerLinder och petersvensson... De svarar nog på fråga om du svarar. Det kan också hända att erikjos också fixat det så, och spontansvarar här i tråden .)

Nu tror (!) jag, samt hoppas, att jag har rätt...

För varje hörna (totalmente quatro hörnos, si!):

Linan går från golvhörnet ut till tältspiken i marken, tillbaka till tältets takhörn och ut igen till tältspiken och sedan till baka till tälttakets mitt. Alltså: två linloppar ut till en tältspik. Jag tror att de har linlängdsjustering på båda looparna.

(Folk som vet: Här på utsidan finns JohanPerLinder och petersvensson... De svarar nog på fråga om du svarar. Det kan också hända att erikjos också fixat det så, och spontansvarar här i tråden .)

Låter ju vettigt. Det är annars det jag stör mig på med aktot: att man inte kan justera placeringen av spikarna i "golvhörnen", eftersom det naturligtvis alltid är en sten i marken just precis vid det fjärde hörnet...

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.