Är Triangia-tillsatsen till Optimus Nova bra?

avslutad210712

Gäst
Funderar på att köpa en brännare för flytande bränsle till mitt Trangia för att ha under de kallare årstiderna i första hand. Funderar dock på hur mycket det sotar på kärlen då man blivit lite bortskämd med gasolens renhet.

Optimus Nova sotar inte ett dugg, förutom vid förvärningen. Men då har man normalt inte kastullen plats över brännaren.

/Kalle

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag ser att länkade bilder från gamla album inte visas i det nya forumet så jag testar att bifoga en bild till denna gamla diskussion.

Bilagor

• nova.jpg
    nova.jpg
    23.5 KB · Visningar: 1,088
Senast ändrad:
Nu när vi ändå hoppar mellan olika brännare...

...så undrar jag om någon har några tips och triks vad gäller Whisperlite brännaren.

Jag vet att den går att få på flats när man tar bort benen (mitt exemplar och jag måste nog ha ett samtal med ett skruvstäd dock för jag får inte isär han) men har ännu inte inhandlat trangiat till det.

Planen som det ser ut nu är att köpa ett 25 trangia med dussal kastruller och vanlig stekpanna.

Vad bör jag tänka på?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips