Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
har fått erbjudande om att köpa en ny minolta dynax 505si, från singapore, med objektiven 28-80 och 75-300 samt väska och uv-lins för 3700 kr. är det ett riktigt kap eller kan man hitta liknande kamera inkl tillbehören enl ovan för motsvarande pris i sverige?
Jag har använt den kameran (endast med 28-80 objektiv) i några år och är väldigt nöjd. Har inte så mycket koll på övriga marknaden just nu, men det är en bra kamera iaf.
Jag har mycket dåliga erfarenheter av denna kamera samt med själva företaget Minolta. Min kamera har varit inne på reperation hos dem och kommit tillbaka dock med samma fel.
Man blir inte trodd som kund. De lovade muntligen att reparation skulle ta två veckor. Eftersom jag skulle resa bort sedan så var det viktigt. De klarade inte av att ordna kameran och de ställde inte upp på att låna ut en kamera åt mig.
Men det bästa hände igår när jag var inne hos kameradoktorn i sthlm. Dom vägrade ta emot den för reperation med argumentet: "Det är så mycket strul med minolta"
Så jag skulle rekommendera ett annat märke.
/Marcus
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
1 kommentar
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...