är minolta dynax 505si nå´t att ha?

har fått erbjudande om att köpa en ny minolta dynax 505si, från singapore, med objektiven 28-80 och 75-300 samt väska och uv-lins för 3700 kr. är det ett riktigt kap eller kan man hitta liknande kamera inkl tillbehören enl ovan för motsvarande pris i sverige?

/lotschen
 
Bra kamera

Jag har använt den kameran (endast med 28-80 objektiv) i några år och är väldigt nöjd. Har inte så mycket koll på övriga marknaden just nu, men det är en bra kamera iaf.
 
Varning för minolta

Jag har mycket dåliga erfarenheter av denna kamera samt med själva företaget Minolta. Min kamera har varit inne på reperation hos dem och kommit tillbaka dock med samma fel.
Man blir inte trodd som kund. De lovade muntligen att reparation skulle ta två veckor. Eftersom jag skulle resa bort sedan så var det viktigt. De klarade inte av att ordna kameran och de ställde inte upp på att låna ut en kamera åt mig.
Men det bästa hände igår när jag var inne hos kameradoktorn i sthlm. Dom vägrade ta emot den för reperation med argumentet: "Det är så mycket strul med minolta"
Så jag skulle rekommendera ett annat märke.
/Marcus
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.