Är jag en udda fågel för att jag gillar spritkök med gele som bränsle?

Även stora bränsletabletter har sina goda sidor. Har du studerat stora gasolbrännare som kräver Gasoltryckkärl? Vilka kräver fordon av något slag.

Senast ändrad:
Och man slipper bära på en tung, skrymmande gaspatron.
Joanna,
såå himla tunga och skrymmande behöver inte gasbehållarna vara: Den där lilla söta 100grams-
behållaren har en taravikt på ~93g och ett nettoinnehåll på ~97g. Kombinerad med en Optimus
Crux -brännare så blir summan 275 gram och stort som ett paket cigaretter eller två. Ryms lätt i fickan...
Min rostfria mugg är nog både större och tyngre - även utan tevattnet. :)
/Odd

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Joanna,
såå himla tunga och skrymmande behöver inte gasbehållarna vara: Den där lilla söta 100grams-
behållaren har en taravikt på ~93g och ett nettoinnehåll på ~97g. Kombinerad med en Optimus
Crux -brännare så blir summan 275 gram och stort som ett paket cigaretter eller två. Ryms lätt i fickan...
Min rostfria mugg är nog både större och tyngre - även utan tevattnet. :)
/Odd
Helt rätt! MIN brännare väger dessutom bara 48 gram, och mina gaspatroner från MSR innehåller 10 g mer gas för bara tre gram högre taravikt. Och jag bär inte ens på någon rostfri mugg :).

Skulle inte drömma om annat än gas för en längre tälttur. Men ska jag bara ha något i fickan för en toppbestigning, kamvandring eller annan dagsutflykt, så inte blir det en aldrig så liten gaspatron/gasbrännare :)

Ett gelkök kan bestå av skalet efter ett mellanstort värmeljus och en pytte-plastflaska efter ögondroppar e.d.

Ja du är en udda fågel. Men varför starta en tråd om det? Jag är en udda fågel på många sätt men jag startar inga trådar om det..... Jag bara blir avstängd pga det..... Och kommer tillbaka som fågel Phoenix
Du blir avstängd för att du INTE startar trådar om att du är en udda fågel på många sätt??

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips