Är i behov av ny bestickslåda

Jag funderar på att köpa en ny kajak och allt är inte bättre på nya kajaker. Luckan till fikaskottet är mindre, så min ”bestickslåda” går inte ner i hålet i fikaskottet på den nya kajaken. Diametern på öppningen i fikaskottet på nya kajker är 150 mm.
Mitt längsta bestick är 230 mm.
Jag tycker det är praktsikt med en genomskinlig bestickslåda i plast där allt + lite till ryms. Jag behöver nu en ersättning till bestickslåda, eller något annat bra sätt att förvara min köksutrustning i.
Någon som har något förslag eller hur gör ni? En idé jag har en spagettiburk (om de finns numera) fast där är locket på gaveln.

grillgaffel_6_crop_web30_7.jpg

Per Brune

Jag brukar ha alla köksatiraljer i ett pennskrin om de inte får plats i kastrullen (har en omgång större och en mindre),finns troligen inga transparenta dock.

peter

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
grillgaffel_6_crop_web30_7.jpg

Skaftet på slickepotten med det rostfria skaftet är ca 10 mm för långt (blått blad under stekspaden och ett avlångt hål i skaftet, under flaskförslutaren) för Biltema burken. Men med en bågfil och lite smärgelduk bör det gå att fixa.

Sedan behöver jag nog 2 burkar om ”stora kökspackningen” ska med.

Per Brune

Brune; sa:
Skaftet på slickepotten med det rostfria skaftet är ca 10 mm för långt (blått blad under stekspaden och ett avlångt hål i skaftet, under flaskförslutaren) för Biltema burken. Men med en bågfil och lite smärgelduk bör det gå att fixa.

Per Brune

Böj skaftet i änden så har du en krok,funkis att t.ex lyfta kaffepannan från elden med.

peter

ping; sa:
Brune; sa:

Per Brune

Böj skaftet i änden så har du en krok,funkis att t.ex lyfta kaffepannan från elden med.

peter

Nu tycker jag om kaffe (och te), så jag dricker bara kaffe vid ”högtidliga” tillfällen när det inte går att tacka nej. Men i egenskap av ”Skalman” (han som har allt) så ska jag prova om jag orkar att bocka till en krok. 2.5 mm tjockt rostfritt stål är inget jag bockar i köket.

Per Brune

Distans från IKEA

Jag var på IKEA idag. Dom hade 3 st olika storlekar på matlådor som heter Distans. Den med storleken 30*11*7 cm verkar passa bra för mina önskemål (inledande frågan). Sedan om allt som går ner i min nuvarande bistickslåda återstår att prova.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20112515

71424_PE186846_S4.jpg

Och priset 19 SEK för 2 st är inget som avskräcker utan snarare tvärt om. Billigt.

Per Brune

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips