Ingen vill tydligen kalla sig prylnörd trots alla grejer ni släpar med

Och jag är nog likadan. Det enda som är roligare att gå och kolla i en friluftsbutik är väl att faktsikt vara ute i naturen!
Jag försöker vistas lätt och simpelt i naturen. Men tyvärr är det ju lite så att för att få en lätt packning ska man ha dom moderna grejerna. Plastsaker väger minst, moderna ryggsäckar är bekvämast (rätta mig om jag har fel) och lättast att packa i/ur, kläder av moderna material luftar bäst och håller värmen bra och mycket mer. Det är lätt att man lockas köpa nytt. jag har som regel att jag inte köper något nytt om inte en grej går sönder (så den itne kan repareras) eller om jag har något liknande. När jag väl köper något så ser jag till att det är sånt som håller.
Har fortfarande en del sämre kvalitetsgrejer från när jag var rätt ny men dom slits ut vart efter och nu har jag kunskapen att ersätta dom med ordentliga grejer. Min Stadium-vattenflaska som smälte sönder för nära elden blev en nalgene som sägs hålla hela livet. Min plastspork byter jag ut mot en hemmagjord träsked när den ger upp.
Jag har inga speciella natur-kläder (utom ett underställ). Jag använder i princip samma kläder för jobb som för fritidsaktiviteter och det fungerar utmärkt.
Men jo, jag kan nog erkänna att jag är lite mer prylnörd än jag skulle vilja vara. Men det känns som det går över med tiden, prylarna ersätts med kunskap och hållbara grejer gör att jag inte behöver köpa nytt.