Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Är detta en sik?
- Trådstartare Jimsson
- Start datum
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Verkar vara en blek Röding
Vi trodde det var en röding först men såg sedan på bilderna att den inte var röd på magen. Då blev vi tveksamma. Jag körde appen Fiskenyckeln och kom då fram till att det skulle vara en sik. Men en sak stämmer inte med sik-bilderna och de är de röda fenorna. Varför tror du att det är en röding?
Varför tror du att det är en röding?
Det är en röding. En blek sådan. Syns på fiskens form, huvudets form, prickarna samt de små fjällen. Alla rödingar har inte röd buk och det varierar även under året, det är främst under höstens lek som honorna normalt sett får röda bukar. Deras tillgång till föda spelar också in.
Eventuellt kan det vara en bäckröding vilka är inplanterade på sina håll i Sverige.
Fick du den i strömmande vatten (en bäck) eller i en sjö?
Aktuellt
ANNONS
Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Det är en röding. En blek sådan. Syns på fiskens form, huvudets form, prickarna samt de små fjällen. Alla rödingar har inte röd buk och det varierar även under året, det är främst under höstens lek som honorna normalt sett får röda bukar. Deras tillgång till föda spelar också in.
Eventuellt kan det vara en bäckröding vilka är inplanterade på sina håll i Sverige.
Fick du den i strömmande vatten (en bäck) eller i en sjö?
Jag fick den i en sjö. Ska inte röding vara mer prickig? Eller varierar det också?
Jag fick den i en sjö. Ska inte röding vara mer prickig? Eller varierar det också?
Röding.Röding och öring varierar i utseende av den miljön den lever i samt födan den äter.
Ja det varierar i antal, storlek samt färger.
Hoppas den smakade gott, svårt att inte bli sugen då man ser den i stekpannan
Ja det varierar i antal, storlek samt färger.
Hoppas den smakade gott, svårt att inte bli sugen då man ser den i stekpannan![]()
Den smakade grymt gott! Vi kryddade den med citronpeppar och stekte i lite olja som vi fick av stugvärden.
Tack alla för info!
Liknande trådar
- Svar
- 11
- Visningar
- 1 K
Dela: