Absolut torr på fötterna?

Gammalt husmorstrick som fungerar.
När vi snabbgått dubbla soldatprovet har jag kört med collmax teentoes närmast huden. Tvagat fötterna med våtserviett. Vänt på dessa och innersulorna, bytt till torra yllesockor vid första matrasten.
Vid andra har jag upprepat våtserviettövningen, bytt hela sockpaketet, till nytvättade i alla 3 lagren, och innersulorna.
Vid tredje likaså.
Sluttemperatur inne i sulorna brukar ligga på ca 65°. 35° från mig och resten ren bromsvärme.
Då är det viktigt med torrt skinn och sockor som sitter rätt.
Det är väldig skönt att basta efteråt.

Sluttemperatur inne i sulorna brukar ligga på ca 65°. 35° från mig och resten bromsvärme.
Då är det viktigt med torrt skinn och sockor som sitter rätt.

Imponerande! Har inte hört om nån som mätt temperaturen i sulorna förut. Kroppstemeratur tänker man ju - men icke, alltså.

Trycker du in en stektermometer eller hur gör du mätningen?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Görenkelt ha en vanlig thermometer som tål temperturinnervallet och får plats, lägg den mellan innersulan och bindsulan när du tar av dig skon, täta med dina brukade sockor, tag ut och läs av.
Min är en resethermometer som går mellan -70 och 135°, den bor i mitt "kontor".
Hittade den hos någon expeditionsfirma för många år sen. Mässing och fodral etc.

En sådan här borde fungera.

Termometer.

Digital med minne för min.- och max.-temp. Mätområde: -50 ° till 300 °C. Upplösning: 0,1 °C mellan -20 °C till 200 °C, i övrigt 1 °C. Givare i rostfritt stål, längd: 130 mm. Vattenskyddad. Lämplig för att mäta temperaturer i ventilationer, fotobad, livsmedel osv. Ej för användning i ugn eller mikrovågsugn. Drivs med ett batteri typ SR44 (ingår).
Vattenskyddad
Art. nr. 1- Antal Köp
36-1833

Hos CO

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips