Hammock, Under stjärnorna

Hej!
Såg på Under Stjärnorna på SVT med Torgeby och Sundin. De sov i hammockar där man låg sidledes (på tvärs mot den riktning man spände upp den mellan träden). Någon som vet vad det var för hammockar de använde? Jag lyckas inte googla mig till det.

Hej!
Såg på Under Stjärnorna på SVT med Torgeby och Sundin. De sov i hammockar där man låg sidledes (på tvärs mot den riktning man spände upp den mellan träden). Någon som vet vad det var för hammockar de använde? Jag lyckas inte googla mig till det.
De heter nog Draumr från Amok.

En mycket skön hammock, man sover som en kung, ficka för liggunderlag, inbyggt myggnät .

Bilagor

• Bild.jpeg
    Bild.jpeg
    334.4 KB · Visningar: 13
Man verkar ligga lite planare i de där. Det enda jag inte gillar med min traditionella (Hennessy) hammock är bananeffekten. Man sjunker ju ner och sidorna åker upp, så man ser inte mycket alls. Detta och att man inte kan ha grejer bredvid sig. Det verkar lite mer möjligt i Draumr. Men sover skönt, det gör man!

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.