Trätjära till laggen?

Halloj.
Dags att se över träskidorna, ett par olskogens träskidor.
Biltemas trätjära, någon som har erfarenheter av den till just träskidor?

Föredrar dalbränd trätjära av högre kvalitet... Finns i färghandeln.
Biltemas funkar men innehåller en högre halt av partiklar?* sot? Den är nästan svart.

Så jag tycker den tränger in sämre och det blir inte lika "snyggt". ;)

/ATW

Jag hade köpt denna: https://segebadenpulkan.se/sv/produkter/tillbehor/skid-tjara.html

Jag tror tyvärr att de har helt rätt då de skriver "
Svenska marknaden på Tjära är riktigt ohederlig. 95% av det som säljs är importerad från utlandet och då speciellt från Kina. Återförsäljarna skriver typ "äkta dalbränd trätjära från gamla furustubbar". ingenstans står det att den är tillverkad i T.e.x Kina. Jag köper min tjära från SK:s kol o Tjärbränning Pajala. Den är 5 gånger dyrare än kinesisk men 10 gånger bättre."

/ Stefan

Aktuellt

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Till minne: Lars Fält, överlevnadsexpert och författare

Lars Fält, en av Sveriges största profiler inom friluftslivet, har gått bort. Utsidans medarbetare Gabriel Arthur berättar om möten med författaren.

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips