Bättre än. TEVA-sandaler?

När jag paddlar under sommaren har jag oftast TEVA-sandaler på fötterna

Jag har har använt dom av gammal vana en herrans massa år, men jag är ju egentligen inte så nöjd med dom.

Dom sitter inte så bra när dom är blöta, torkar långsamt och är ganska instabila.
Jag gillar annars mina TEVA men det borde finnas något bättre till vattenmiljöer.

Tips mottages

Stabilare är ju keen men kanske lite klumpiga att paddla i. Keen skyddar även tårna vilket jag tycker är tevas brist.

Jag paddlar helst barfota med liggunderlag på durken och är de svalt har jag tunna neoprenskor - typ badskor. Man får rigga till så snörlåset hamnar lite på sidan av hälen.

Tar ev på skor precis före landstigning om det är vasst på botten men brukar oftast kliva iland barfota och tar på skodon på land.

/Patrik

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips