Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
60CSx piper vid avstängning?
- Trådstartare fson
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Som rubriken lyder; min Garmin 60CSx ger ifrån sig ett ihållande pipljud när jag stängt av den. Tystnar inte förrän jag glappat ett batteri. Nån som hört talas om nåt liknande och har ett hum om vad det kan bero på och/eller har ett tips på nån enkel fix?
Per
Piper till när man stänger av den, det gör min med, men jag uppfattar att din inte piper till, utan ylar tills du tar av batterierna?
Hur går det att starta den?
Kan du tända belysningen?
Funderar helt enkelt på om det är nåt knas med on/off-knappen...
Externt matat, ta bort sladden, stänger den av sig efter 30 sekunder, ylar den då med?
Har ni Mac eller?
Kan det vara så att ni använder Mac?
Vid senaste uppdateringen på min Vista HCx så blev den kitslig och pep vid avstängning och hade svårt att aktivera spårlogg på SD-kort.
Problemet för mej uppstod när jag haft GPS ansluten i Mac som USB-enhet. Då skapas några gömda filer för trashcan och spotlight på SD-kortet. Om man raderar dessa så ska den funka OK efteråt.
Radera kan du göra i windows eller i Macens terminal.
Vid senaste uppdateringen på min Vista HCx så blev den kitslig och pep vid avstängning och hade svårt att aktivera spårlogg på SD-kort.
Problemet för mej uppstod när jag haft GPS ansluten i Mac som USB-enhet. Då skapas några gömda filer för trashcan och spotlight på SD-kortet. Om man raderar dessa så ska den funka OK efteråt.
Radera kan du göra i windows eller i Macens terminal.
..va-hettere-sarru??
..va-hettere-sarru??![]()
Godmorgon ;-)
Det händer min Legend HCx också efter programuppdateringen. Och ja, jag kör Mac. Men det har aldrig varit såhär förrän nu. Kan iofs vara så att jag inte tidigare kört den som USB-enhet. Ska leta efter skräpfilerna du nämner.
Hm, efter borttagning av tre mac-styrfiler(?) är den åter tyst och fin vid avstängning. Tack för hjälpen.
// Per
// Per
Filerna skapas/finns på alla enheter som ansluts som disk till en Mac och är papperskorg (.Trashes) och för sökindex (.Spothlight*). Om man bara för över data "som vanligt" så skapas de inte. Om man ansluter GPS i USB-läge, t.ex för att hämta alla spår eller mixtra med kartor mm, så skapas filerna.Har ni uppfattat vad i uppdateringen som gör att dessa filer skapas?
Jag har kört Mac ganska länge med min 60Csx utan att den piper mer än vanligt..
Problemet är att Garmin inte kan ignorera dessa filer utan hakar upp sig på dem. I Vista Hcx kom det lite i 2.80 och mer i 3.00. En del idéer cirkulerar om att det är vissa kort som är OK, eftersom de som nya saknar extra filer. Men så fort kortet varit i en Mac så blir det problem.
Det tråkiga är att det funkat innan och att Garmin för in inkompabiliteten...
$ rm -r .Spotlight-V100/
$ rm -r .fseventsd/
$ rm -r .Trashes/
Sök på garmin support så finns en ledtråd
http://iqc.garmin.com/eCustomer/KOD...ustained beep?&searchProperties=&from=search#
Senast ändrad:
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg