3-dagars i Vålådalen

Hej!
Tänkte ta en avkopplande weekend någonstans runt Vålådalen eller likande 24-27/9. Vi åker uppåt med bil torsdag efter jobbet och har tänkt åka hem på söndagen. Har ni några tips på rutt där man kommer tillbaka till bilen efter 3 dagar? Behöver inte nödvändigtvis vara just Vålådalen men vi utgår från Uppsala så vill försöka minimera restiden.

Jag själv har varit i kebne ett antal svängar och han jag går med har tidigare gjort en kortare vandring vid Grövelsjön. Vi har tänkt tälta och bära med oss det som behövs.

Tacksam för tips!

Vålådalen - Lunndörren - vålåstugorna - vålådalen funkar väl isåfall. Eller byt ut lunndörren mot stensdalen.

Om du ska gå på led. Behöver ju inte tälta exakt vid stugorna

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ett alternativ kanske kan vara att utgå från Vallbo 8km innan Vålådalen vandra genom issjödalen mot Anarisstugan - Lunndörrstugan - tillbaka till Vallbo via Pyramiderna. Vandrade i trakterna för två veckor sedan. Inte just den rutten men gillade verkligen området.

Rekommenderar en tur runt och över kyrstensfjället. Parkera vid vålådalen, gå upp till kyrstenen och sen på norra sidan och sen över. Gå förbi stensdalen och sen tillbaks
Peter

Jag ska också upp nästa helg och undrar lite över vattennivåer i området mellan Lunndörren och Vålådalen? Ngn som vet ifall det är väldigt blött?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips