Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nån som har förslag på kortare turer runt om i Europa i april?
Tex Dolmiterna, Alperna, Pyrineerna?
Stugtur eller ännu hellre dagsturer från en och samma plats.
Har aldrig varit nere så tidigt. De stora bergen är nog inte att tänka på, men tyska vandringstidskrifter brukar rekommendera Tessin i Schweiz respektive Lago di Garda i Italien som lämpliga vandringsresmål på våren.
Amalfikusten i italien är osannolikt fint, borde va grönt och fint redan i april, och dessutom med lite mer rimliga temepraaturer än under högsommaren..
Bildexempel från Path of Gods.. en viktig handelsled uppifrån bergen ner till kusten under århundraden, då allt växer här, och det fraktades ner med åsna och vagn ner till väntande fartyg..
Stigen är HELT MAKALÖS! http://i.imgur.com/nOMzf.jpg http://i.imgur.com/oNdDy.jpg
Man går i 200 meter och utsikten blir en helt annan, väldigt dramatiskt och grönt landskap.. helt makalöst, gjorde större intryck på mig än schweiz som jag var i veckan före..
Just den leden är bara 7-8 km lång, men det finns ett antal och hela området är jättefint!
Rekommenderas.
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
1 kommentar
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...