2 dagar i Fulufjället med tält

Hej!
Jag skulle behöva lite tips på en 2-dagarsvandring med 1 övernattning i Fulufjället. Det bästa vore om start och slut är vid Njupeskärs Naturum. Vi kommer att kunna starta vandringen runt lunch på lördagen och behöver vara i "mål" tidig eftermiddag på söndagen.
Tack på förhand!

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Hej!
Gå till Harrsjöstugan via leden som passerar 944 och ta en natt där. Sedan tillbaka via Rörsjöstugorna till Naturum. Lättvandrad terräng.

/L

Tack för tips!
Det är jag och min sambo som ska vandra. Vi har mestadels vandrat lågland men vill nu känna på fjället med tält. :)

Brottbäckstugan

Sista biten upp på platån från Naturrummet är nästan att jämföra med klättring.

Om ni tar bilen från Naturrummet till Brottbäckstugan så kan ni starta därifrån. Betydligt bekvämare!

Att jämföra sista biten med klättring tycker jag personligen är en överdrift. Visst är det stigning, men väl tillrättalagt och med byggda avsatser, inga svårigheter.

// L

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips