100 olika tarp- och presenningsskydd. Fyll på!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Fuskigt med bilcamping men dock 32m2 regnfritt.

Bilagor

• IMG_5344.jpg
    IMG_5344.jpg
    61.8 KB · Visningar: 582
Ser helt ok ut.
Vad är det för myggnät ?

Fjällmarks, för 230 spänn, inköpt på Friluftsvaror, för 2 pers, ca. 230 gram exklusive pinne, påse och snöre som kom med men som jag inte använder. Friluftsvaror skriver på sin hemsida att den väger 150 g men det är fel.

Jag lärde mig efterhand att sätta upp den bättre än hur det är på bilden. Nästa tur jag har med det ska jag ta med fyra extra tältpinnar för att spänna ut det ordentligt i hörnen. Det finns små öglor i hörnen för det. Då får man rejält med utrymme för en person där innanför. Denna gången la jag ut grenar för att hålla fast sidorna, vilket var lite bökigt.

Överhuvudtaget är jag mycket nöjd med lösningen. Man sover bekvämt och insektsfritt och det känns inte instängt, vilket jag först hade befarat.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips