1:a besök i Jämtland, feedback på vandringsplan

Tack igen Thor,
läste igenom sidorna och det verkar ju som att jag kan ta med en bunt förbetalningsbevis och använda lite där det passar (i närheten) varje natt. Jättebra i så fall.

Vålåstugan passerar vi nog strax innan den 25:e... :)

Liten pannlampa kan vara bra att ha för det börjar bli mörkt/skumt på kvällarna. Nu brukar det ju vara färdigt med mygg mot slutet av augusti men ingen garanti. När jag hade hund så hade han en egen ofodrad men vind- och vattentät säck, googla på Jervehiet. Brukade slänga in honom i den så han slapp bli helt uppäten på mage och i skrevet på pauserna. Hade också nåt naturmyggmedel om det var riktigt mycket mygg.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Alla är vi olika men min ambition är att aldrig handla i STF:s butiker. Man bär själv allt man behöver för turen. Varför?

Jo, ju mer alla vi handlar desto större blir sortimentet och därmed ökade helikoptertransporter i våra förhållandes tysta fjäll.

Så bojkotta butiker i fjällen är min uppmaning till alla fjällälskare.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips