1:a besök i Jämtland, feedback på vandringsplan

Tack igen Thor,
läste igenom sidorna och det verkar ju som att jag kan ta med en bunt förbetalningsbevis och använda lite där det passar (i närheten) varje natt. Jättebra i så fall.

Vålåstugan passerar vi nog strax innan den 25:e... :)

Liten pannlampa kan vara bra att ha för det börjar bli mörkt/skumt på kvällarna. Nu brukar det ju vara färdigt med mygg mot slutet av augusti men ingen garanti. När jag hade hund så hade han en egen ofodrad men vind- och vattentät säck, googla på Jervehiet. Brukade slänga in honom i den så han slapp bli helt uppäten på mage och i skrevet på pauserna. Hade också nåt naturmyggmedel om det var riktigt mycket mygg.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Alla är vi olika men min ambition är att aldrig handla i STF:s butiker. Man bär själv allt man behöver för turen. Varför?

Jo, ju mer alla vi handlar desto större blir sortimentet och därmed ökade helikoptertransporter i våra förhållandes tysta fjäll.

Så bojkotta butiker i fjällen är min uppmaning till alla fjällälskare.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips