Ny kollektion från Bergans

Hejsan!

Är på väg att köpa ny ryggsäck, och landar hela tiden i exped thunder 70. Lätt, ok prisklass, smidig, tillräckligt stort utrymme för några dagars vandring med tält osv.

Nu har Bergans dock släppt en ny kollektion, där bland annat Trollhetta 75 har fått tillnamnet V5, teknik som de kallar Spine2 och en inkluderad dagsrygga. Den väger 2000 gram jämfört med versionen innan som väger 2600 (som reas ut som bara den, gäller även andra äldre modeller från Bergans).

Jag undrar - har någon hunnit testa den nya kollektionen? Eller som har andra synpunkter?

Bara Outnorth som har den nya varianten av just Trollhetta nu, vad jag kan se. Men verkar var en del som beställer den.

Bergans nya modeller : https://www.bergans.com/se/friluftsutrustning/ryggsackar

Tycker också den nya Trollhetta-säcken på 75 liter ser väldigt intressant ut! Var i princip klar med mitt beslut att införskaffa Exped Explore 75, men funderar nu på om inte den här modellen ger mer för pengarna, åtminstone med 20% nu på Outnorth - dagsäck och regnskydd ingår ju. Gillar att hela fronten går att öppna, men kan undra om man skulle sakna frontfickan som finns på Exped Explore.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips