Paddling allmänt Kust och sjöpaddling

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-06-25, 07:17
bagenholm bagenholm är inte uppkopplad

Norse

Hej!

Är det någon som har testat Norse kajaker? Jag funderar på att komplettera min lilla kajakflotta med två stycken Norse Bylgja men skulle vilja veta hur andra har upplevt hur de är och paddla och om någon har haft problem med kvaliten (de är ju tämligen billiga och enligt försäljaren tillverkas de i Malaysia, tror jag att det var).

/PB
Svara med citat
Gammal 2020-03-21, 10:41
Skärkarln Skärkarln är inte uppkopplad

Priset avspeglar kvaliteten

Har både Norse och VKV. Paddlar normalt VKV Seagull, den har allt, skön paddling, bra i sjön, enorm lastförmåga och outstanding kvalitet. Kände att jag vill ha en kajak med mindre volym för motionspaddling utan packning. Efter mycket prövande föll valet på Norse Ymir. Kul paddling, lagom volym, hyfsad kvslitet. Men den kommer inte hålla lika länge och skrovet är inte jämnt utan är lite buckligt medan VKV har perfekt form. VKV laminat verkar också betydligt bättre, har aldrig haft problem med en VKV men har redan gjort ett fult märke på Norse pga kajskvagnen. Laminatet på Norse verkar sprött. Valde Ymir trots det låga priset för den var så skön att paddla. Skulle jag köpa den igen? Nä
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:30.