Kök och brännare värm mat rätt

Svara

Ämnesverktyg Betyg: Betyg för ämne: 5.00 i medelbetyg (2 röster). Visningsalternativ
Gammal 2007-07-28, 17:24
gusadani85 gusadani85 är inte uppkopplad

Biltemas gas till kök?

Hej!
Råkade se att biltema säljer billig gas till gaskök.
Har någon provat denna? är den lika bra som Primus Powergas?
Den är ju så billig (26.90kr för 220g) att det kanske kan va värt att köpa den istället för primus;-)

Har precis skaffat en gasbrännare till trangia så jag är lite nybörjare, Hur mycket gas går åt till en person i en vecka? Räcker en 220g tub?

//Daniel
Svara med citat
Gammal 2007-07-28, 17:35
tor_selden tor_selden är inte uppkopplad

Billig gas!

Ja, den är ju faktiskt billig. Nästan halva priset mot när jag köpte. Vad jag kan se (om man synar flaskan noooga) så är det samma gasblandning som i normala behållare "70/30".

Gasåtgången beror nog lite på brännaren (har en PocketRocket), men jag klarade mig 10 dagar med 200 g gas nyligen (det är en del kvar i behållaren). Använde den mest för att koka vatten till middagen och till kaffe.

/Tor

Senast redigerad av tor_selden den 2007-07-28 klockan 17:37 Anledning: tillägg
Svara med citat
Gammal 2007-07-28, 17:37
agathon agathon är inte uppkopplad

Det var ju fantastiskt billigt med 27 spänn för en 220g gastub, vet inte om det är lika bra men någon form av standard måste den väl ha.

man brukar väl säga att 220g gas räcker ungefär till frukost lunch och middag i fyra dagar för en person så ska du ut en vecka är det ju säkrast att ta med två. det är ju inte säkert att man använder gas till frukostlagning eller så kanske man har väldigt effektiv brännare och därför sparar in gas så att det räcker längre, men vad jag hört är det i alla fall fyra dagar som gäller.
Svara med citat
Gammal 2007-07-28, 19:08
Wolf25 Wolf25 är inte uppkopplad