Handtag till fältugn

Hej

Någon som vet eller kan hitta var jag kan köpa ett omegaformat lyfthandtag (smitt) till en fältugn/dutch oven?

Sökt på nätet men är tydligen inte tillräckligt duktig på att söka. Hittar bara ”pinnarna” som set it som ett T m krok. Vill ha en omegaformad. Har sett såna tidigare men då fanns inte behovet.

Tack på förhand!!!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Som ett omegatecken och ”ändarna” är vridna som en krok åt varsitt håll. Hållit i en vid 2 tillfällen men då fanns inte behovet. En smidesprodukt. Kanske skulle funka med en hästsko och vika ändarna.

Att det skulle vara så svårt att hitta på nätet. 🤔

Det behöver väl inte vara så grovt, borde väl funka med en stålpinne på typ 5-6 mm som man bockar till med hammare och skruvstäd?

Det enda jag hittade jag jag googlade var tillbockade hästskor, men de hade böjen år samma håll (och verkade vara till för hänkeln och inte locket). Om jag tolkar frågan rätt ska den efterfrågade ha böjarna åt olika håll så man liksom låser fast den som en bajonettfattning?

Kalbocka av plattjärn borde funka bra, det är inte supersvårt om du har/lånar skruvstäd, rör och en bågfil. Sen kan du linda det med paracord eller läder om du vill ha det mer grepvänligt

Tack för engagemanget!!!

Visst finns det fler lösningar som är minst lika bra el bättre.

Nu är det mest retligt och blivit en sport att finna precis vad jag söker. Så omöjligt ska det väl inte vara?

Finessen med ”krokarna” åt motsatt håll är ju att man ”skruvar”/vrider fast handtaget runt bygeln på locket. Får se vad det blir för lösning. Något diy blir det väl.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips