Treriksröset-Smygehuk

Mickael, jag vidhåller fortfarande att svaret som Mattias gav Lars är arrogant.

Att säga till en sponsor, om än inte den största, att "det funkar inte så" är ju riktigt löjeväckande.

Jag ser med spänning fram emot nästa projekt du ska driva igenom så att jag kan gotta mig i dina framtida misslyckanden, för något lyckat projekt av denna magnituden tror jag inte att du är kapabel till!

Se så, kalla mig idiot nu igen och snälla, du glömde placera mig i facket över folk som inte har något liv så passa på att göra det också.
 
Re: HEJA!!

jberg; sa:
Egentligen hade jag faktiskt tänkt låta ovanstående inlägg få sätta punkt för denna tråden då jag tycker att den säger det som jag skulle gissa att de allra flesta här (Mickael undantaget) anser.

Men man kan ju inte låta bli att klaga lite extra... ;)

Jag vill ändra riktningen lite.

Mickael,

Du har rätt i mycket. Jag känner inte dig, vet ingenting om det du vet någonting om och har om sanningen ska sägas inte följt detta äventyr från början. Är ny här på sidan och det första jag mötte här var ditt rekordförsök. Jag kollade in din sida och det hela verkade ambitiöst och bra!!

Detta är inte, vare sig hårdför kritik eller påhopp, så något sådant tillbaka undanbeder jag mig. Även så några tillrättelsevisanden om språk och annat irrelevant.

Det är klart att man måste vara en smula kaxig och ha gott självförtroende då man startar ett sådant försök. Men även jag som inte har varit med från början tyckte att det man möttes av, av allt jag har läst om/från dig var en rätt tråkig attityd.

Mognad har inte med saken att göra. Icke så heller ålder. Men det kan alltid vara nyttigt att bemöta medmänniskor på ett trevligt sätt. Som jag har uppfattat var de flesta, av det jag har läst att döma, intresserade av dig och ditt försök. Men din attityd har gjort att det liksom inte är kul längre, mer som en såpa, man följer det fast man inte riktigt vill.

Jag dömer ingen och erkänner att jag inte känner dig. Men som "fattig" student i din ålder, tillika långcyklare och gammal tävlingscyklist så undrar jag vad av det du har gjort som har varit så j-vla jobbigt och svårt? Jag har inte svårt att förstå att du med den attityden inte hittade det antal av sponsorer du önskade. Men med lite planering så hade det inte varit så svårt att spara ihop en liten slant (jag vet vad du tänker men.. jo jag vet hur det är att vara fattig student).

Det intressanta är också att trots alla dessa goda människors goda råd till dig och din attityd till svar så envisas de med att lyckönska dig i framtiden.
Det gör jag med. LYCKA TILL!! Hoppas du ger dig på försöket igen, om inte annat så hänger jag på/ försöker själv. Och vill du ha hjälp med att söka sponsorer så kan jag hjälpa dig.

Tack för ordet,
Johan

Ett trevligt bemötande är alltid bra men om någon kommer och spottar dig i ansiktet är du inte trevlig tillbaka. Därav min attityd mot en del.

Förstår inte riktigt vad du menar med frågan om vad det är som jag har gjort som är svårt att göra... I och med att du inte vet hur uppvaktningen har varit gentemot sponsorer (än en gång) så borde du nog inte heller spekulera i det.

Du känner inte till min privata ekonomi och mina utgiter (spekulera inte) men du har rätt att med ett års planering och sparande kan man säkert ro iland ett sådant här projekt som detta utan sponsorer.

En del utav lyckoönskningarna är bara tomma ord med uppsåt att få deras inlägg att framstå som nyanserade och välvilliga. Men så är nog inte fallet med din lyckoönskning.

Jag tror inte du har läst allt material som har funnits "online", eller? I vilket fall som helst kan jag garantera dig att jag inte är den person som många vill utmåla mig för att vara.

Hänger du på nu till vinter?
 
AndreasBlomquist; sa:
Mickael, jag vidhåller fortfarande att svaret som Mattias gav Lars är arrogant.

Att säga till en sponsor, om än inte den största, att "det funkar inte så" är ju riktigt löjeväckande.

Jag ser med spänning fram emot nästa projekt du ska driva igenom så att jag kan gotta mig i dina framtida misslyckanden, för något lyckat projekt av denna magnituden tror jag inte att du är kapabel till!

Se så, kalla mig idiot nu igen och snälla, du glömde placera mig i facket över folk som inte har något liv så passa på att göra det också.

Hehehe

Suck.

Vi hade en sådan klass i skolan som kallades för "VIP", tillhörde du den?
 
Trött..

Avsluta denna diskussion nu. Ingen kommer fram till något vettigt, utan allt handlar bara om smutskastning. Utsidan har fått nog av sådana här samtal!!
 
Re: Mickael och hösten med cykeln och internet

Mikael Sandberg; sa:
Hej alla utemänniskor!

Jag är en medioker friluftskille, med ett alldagligt intresse för fiske och fjällvandring. På inrådan av en kamrat har jag blivit medlem på denna sida för att förkovra och förlusta mig i diverse ämnen rörande utelivet. Som en ytterliggare bonus till detta visade sig denna sida även vara källa till stor humor, då jag av samma kamrat blev tipsad att läsa en tråd på forumet rörande en ung mans rekordförsök på cykel från Treriksröset till Smygehuk. Mycket underhållande och intressant inblick i en ung mans brist på mognad, respekt, självinsikt, självdistans, ödmjukhet. Lustigt att se att det är just de brister han beskyller andra för. Ett skolexempel på omnipotent personlighetsdrag med sociopatiska inslag. Den moderna människans arrogans och stolthet, brist på empati och längtan efter uppmärksamhet.
Jag ska med stort nöje följa den fortsatta utvecklingen på denna diskussion och jag är mycket nyfiken på hur dennne unge man kommer att se tillbaka på denna höst när han är äldre.
"Det var då jag cyklade från Treriksröset till Skellefteå och sedan gjorde mig till totalt åtlöje på den där internetsajten."

Intressant att du kan dra så långtgående slutsatser om min personlighet...

Sakfel: Kiruna->Kilpisjärvi->Skellefteå

Tycker inte att vågskålen väger jämnt och kan inte riktigt förstå meningen med att skriva inlägg till en sida som redan har många inlägg till sin fördel. Kan bara dra slutsatsen att ni vill övertyga er själva genom faktisk mängd av inlägg snarare än utav fakta.

Får jag fråga, är det empatiskt, ett bevis på mognad, respekt, självinsikt, självdistans och ödmjukhet att skriva om en persons brister när man själv inte berörs? Mina tankar vandrar till skvallerpressens tabloider.
[Ändrat av Mickael83 2004-11-11 kl 16:49]
 
Re: Re: HEJA!!

Mickael83; sa:
Ett trevligt bemötande är alltid bra men om någon kommer och spottar dig i ansiktet är du inte trevlig tillbaka. Därav min attityd mot en del.

Förstår inte riktigt vad du menar med frågan om vad det är som jag har gjort som är svårt att göra... I och med att du inte vet hur uppvaktningen har varit gentemot sponsorer (än en gång) så borde du nog inte heller spekulera i det.

Du känner inte till min privata ekonomi och mina utgiter (spekulera inte) men du har rätt att med ett års planering och sparande kan man säkert ro iland ett sådant här projekt som detta utan sponsorer.

En del utav lyckoönskningarna är bara tomma ord med uppsåt att få deras inlägg att framstå som nyanserade och välvilliga. Men så är nog inte fallet med din lyckoönskning.

Jag tror inte du har läst allt material som har funnits "online", eller? I vilket fall som helst kan jag garantera dig att jag inte är den person som många vill utmåla mig för att vara.

Hänger du på nu till vinter?

Kul att få en trevlig respons! Men det tuffa är att vara trevlig även mot dom som spottar en i ansiktet, DET är en utmaning!

Hur ska jag ha hunnit läsa allt material som funnits online? det är ju för f-n ett heltidsjobb, hur orkar ni? Tänkte bara att om du lär dig det där med att vara trevlig mot "iansiktespottare" kanske debatten skulle höjas ett par snäpp eller.. 12 och så kunde vi få höra mer om vad som hände och varför.

Då min ekonomi är trängd och jag också har en del utgifter, samt att jag håller på att spara inför en tvåmånaders resa runt europa i sommar blir det nog inte nu till vintern, men varför inte till nästa vinter? Den extra tiden skulle dessutom göra att man hann planera lite bättre...

För i övrigt visste jag inte att man inte fick spekulera. Det är det jag menar, om du kunde låta människor spekulera ifred och utan att ta allting som ett påhopp så blir du en mycket trevligare reskamrat.. :)

Väl mött,
Johan
 
Re: Re: Re: HEJA!!

jberg; sa:
Mickael83; sa:
Ett trevligt bemötande är alltid bra men om någon kommer och spottar dig i ansiktet är du inte trevlig tillbaka. Därav min attityd mot en del.

Förstår inte riktigt vad du menar med frågan om vad det är som jag har gjort som är svårt att göra... I och med att du inte vet hur uppvaktningen har varit gentemot sponsorer (än en gång) så borde du nog inte heller spekulera i det.

Du känner inte till min privata ekonomi och mina utgiter (spekulera inte) men du har rätt att med ett års planering och sparande kan man säkert ro iland ett sådant här projekt som detta utan sponsorer.

En del utav lyckoönskningarna är bara tomma ord med uppsåt att få deras inlägg att framstå som nyanserade och välvilliga. Men så är nog inte fallet med din lyckoönskning.

Jag tror inte du har läst allt material som har funnits "online", eller? I vilket fall som helst kan jag garantera dig att jag inte är den person som många vill utmåla mig för att vara.

Hänger du på nu till vinter?

Kul att få en trevlig respons! Men det tuffa är att vara trevlig även mot dom som spottar en i ansiktet, DET är en utmaning!

Hur ska jag ha hunnit läsa allt material som funnits online? det är ju för f-n ett heltidsjobb, hur orkar ni? Tänkte bara att om du lär dig det där med att vara trevlig mot "iansiktespottare" kanske debatten skulle höjas ett par snäpp eller.. 12 och så kunde vi få höra mer om vad som hände och varför.

Då min ekonomi är trängd och jag också har en del utgifter, samt att jag håller på att spara inför en tvåmånaders resa runt europa i sommar blir det nog inte nu till vintern, men varför inte till nästa vinter? Den extra tiden skulle dessutom göra att man hann planera lite bättre...

För i övrigt visste jag inte att man inte fick spekulera. Det är det jag menar, om du kunde låta människor spekulera ifred och utan att ta allting som ett påhopp så blir du en mycket trevligare reskamrat.. :)

Väl mött,
Johan

Ja men du var inte tyken så du förtjänade det.

Klart att DET är utmaningen men samtidigt så avfärdas sådana människor som fegisar som inte vågar stå på sig...

Ja men varför kräva utav mig att jag ska ha överseende med människor som förolämpar mig istället för att ställa sig på "min" sida?

Ja i och för sig. Min planering inför vintern är fortfarande i "spån" stadiet. Men samtidigt så återstår det inte mycket planering.

Det är inte trevligt när folk spekulerar om en utan att de har någon insyn. Istället för att tycka att jag ska ha överseende med dem, varför inte fördömma det beteendet?

Hur skulle du känna om någon "snackade skit" om dig eller någoting som du har lagt ned väldigt mycket energi på. Skulle du låtsas som ingenting när du träffar personen i fråga eller skulle du fråga vad de snackar om? Jag har alltid för vana att fråga om jag hör något "skit snack" och vanligtvis brukar personen i fråga bli generade och hävda att de menade något helt annat. Jag anser inte att det finns något rätt och fel hur man hanterar det här utan snarare mer eller mindre lämpligt.
 
Tolvlitersmannen som nästan föll hundra meter

Den här tråden har fler besökare än hemsidan om rekordförsöket.
Intresset för denne Mickael är stort. Frågorna är många.
Trodde han att han hade en ärlig chans att slå rekord på sitt första försök?
Varför bröt han resan? Vad hände?
Han lät ju så säker och respektingivande innan. Kunde mycket om vätskebrist, sömnbehov, utmattning mm. Han undervisade ju oss alla om olycksrisken när man är så trött så att cykeln inte går rakt längre.
Vad hände?
Den ståtlige svävande kungsörnen som höll långa imponerande föreläsningar tycks ha blivit en kritikkänslig gråsparv som flaxar och biter i alla riktningar.
 
Re: Tolvlitersmannen som nästan föll hundra meter

Mikael Sandberg; sa:
Den här tråden har fler besökare än hemsidan om rekordförsöket.
Intresset för denne Mickael är stort. Frågorna är många.
Trodde han att han hade en ärlig chans att slå rekord på sitt första försök?
Varför bröt han resan? Vad hände?
Han lät ju så säker och respektingivande innan. Kunde mycket om vätskebrist, sömnbehov, utmattning mm. Han undervisade ju oss alla om olycksrisken när man är så trött så att cykeln inte går rakt längre.
Vad hände?
Den ståtlige svävande kungsörnen som höll långa imponerande föreläsningar tycks ha blivit en kritikkänslig gråsparv som flaxar och biter i alla riktningar.

Väl medveten om det och både jag och Mattias tycker det är lite lustigt. Men det är marginellt (bör tilläggas) fler.

Som du kanske vet (eller kunde ha tagit reda på) var det inget utav de kunskapsområden (som du tar upp) som fallerade.

Eftersom du förmodligen har följt alla tre trådarna vet du ju vad som hände...

Jag har inte påstått att jag är en expert men jag vet hur jag själv fungerar under sådana här omständigheter och avfärdade kritiken om att jag underskattade olycksriskerna och så vidare. Det erfarenheter som jag hänvisat till i olika svar till personer, som har framfört så kallad "konstruktiv kritik" (som borde vara saklig för att den ska vara konstruktiv) i tidigare trådar, gäller fortfarande när det gäller min kropp. Däremot har jag lärt mig andra saker, som ingen hitills har tagit upp med mig. Alltså saker som ni inte heller förutsåg eller hade erfarenheter om.


Kan du vara saklig???
 
Mickael och världen

Ibland lyser det till en strimma av ljus och du gör dig för en kort stund förstådd, men sedan fördunklas allt i en dimma och du sluddrar igen likt en drucken sjöman. Du jagar skuggor och irrar och fäktar för att försvara din heder som för längesedan gjorts ner. Långt förbi är den stund då en enkel offentlig avbön och en stilla sorti skulle ha räddat dig.
Fler och fler blir vi som samlas för att bevittna detta spektakel. Ditt riktiga beundransvärda äventyr är ej cyklingen utan vad du lyckats prestera på detta forum, en insats långt bortom en normal människas förstånd.

Mer humor finns att läsa på http://www.pischows.se
 
Det är ju sorgligt...

Snubblade över denna tråd. Såg att andra haft samma funderingar som jag vad gäller projektet. Hur går det? varför uppdateras det inte på sidan?

När jag sen ser Mickaels första inlägg i tråden blir man ju förvånad. Jag hade förväntat mig en liten berättelse om resan eller en förklaring om varför inte allt funkat som det skulle. Tyvärr är inlägget så genomsyrat av bitterhet mot alla människor som varit dumma och fördunklar därmed prestationen och dess vedermödor.

Att sedan alla därpå följande inlägg av Mickael går ut på att försvara och slå tillbaka på alla som "spottar" och "sparkar" på stackarn är ju tragiskt. Speciellt med tanke på att han så gärna vill understryka att alla vi andra bara ska skita i allt. Varför då inte bara ignorera kritikerna?

Ett råd till dig Mickael:
Om du från början visat dig lite storsint och inte försökt försvara dig in i det sista hade du inte skämt ut dig så som du nu gjort. Tänk på det nästa gång du får kritik. Lyssna, ta åt dig av det som är relevant och skaka av dig resten.

Har också en fråga:
Vad har du vunnit på att gå i svaromål på varenda inlägg som framfört någon form av kritik mot dig?
 
En sak har du rätt i Mickael: Vi känner inte dig.

Men vi har grundat vår uppfattning om dig på vad du skriver. Om du nu tycker att vi har en felaktig bild av dig så beror det enbart på det du skrivit. Och det du skrivit kan inte vi påverka.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Alexander1 Treriksröset/Tromsø till Smygehuk sommaren 2021, med mig? Långcykling 9
Wolfpat Cykla Treriksröset - Smygehuk Långcykling 10
Hennke Treriksröset - Smygehuk Långcykling 12
ekan93 Massor med frågor ang Treriksröset - Smygehuk Långcykling 12
verasiren Cykla Treriksröset - Smygehuk, med mig? Långcykling 8
jees889 Treriksröset - Smygehuk (Solo) Långcykling 1
JA64 treriksröset-smygehuk Långcykling 29
R.Sandin Projektarbete Treriksröset-Smygehuk Långcykling 4
the medic Treriksröset - Smygehuk på tandem Långcykling 3
AWG Treriksröset-->Smygehuk Långcykling 2
Stiffmeistern Treriksröset - Smygehuk avslutat Långcykling 3
Stiffmeistern Treriksröset Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset - Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset till Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset till Smygehuk Långcykling 0
jimpaw blandade frågor treriksröset -> smygehuk. Långcykling 9
Gunnar.o Smygehuk-Treriksröset Långcykling 0
lejnur Lämplig cykel för treriksröset-smygehuk Långcykling 12
nilsjohan Treriksröset-Smygehuk Långcykling 1
Mickael83 Sponsorer Treriksröset - Smygehuk Långcykling 25
avsl0912 Följ den 17-årige Andree från Treriksröset - Smygehuk Långcykling 8
Freddie treriksröset- smygehuk sommaren 2004 Långcykling 3
Willey Treriksröset - Smygehuk på cykel Långcykling 2
Rekordtid Treriksröset - Smygehuk? Långcykling 3
snöängeln Smygehuk-treriksröset Långcykling 1
krs Smygehuk - Treriksröset, hur lång tid tar det? Långcykling 10
Nikhi Nordkap & Treriksröset Långcykling 7
Kevin123 Treriksröset Långcykling 3
hellstrom-c Treriksröset eller Kiruna? Långcykling 4
Benny G Nordkap- Treriksröset Långcykling 19
JA64 treriksröset Långcykling 3
Polarnatt Cykel till Treriksröset Långcykling 3
vetlanda Två 17 åringar till treriksröset. Långcykling 13
jimpaw färdvis till treriksröset ? Långcykling 5
ecsrigu Treriksröset Långcykling 6
Har cyklat till Prag,Treriksröset,tvärs över USA Långcykling 0
Dantiberg Trerik - Smygehuk Långcykling 28
cocosnot Kiruna-Ystad (Smygehuk), redogörelse, lärdomar och funderingar Långcykling 8
AWG Jönköping -> Smygehuk Långcykling 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.