Följ den 17-årige Andree från Treriksröset - Smygehuk

Andree Röijers farmor dog i cancer. För att hedra minnet och samla in pengar till cancerfonden cyklar han frå o m tisdag den 29 juni från Treriksröset - Smygehuk. Hans mål är 7 dagar på de drygt 210 milen.
Se hans hemsida http://www.roijer.se.

Efter att ha hört morgonens nyheter om midsommarens fylla, misshandel och död så får Andree stå för allt det fina i Sverige. För allt hopp om en ljus framtid!

Ha en skön fortsatt trevlig midsommar!
Utmanaren
 
Kul grej. Skall bli kul att se hur lång tid det tar för han. Visst var det 7 dagar det tog för Linus Jönsson att cykla den sträckan?

/Mattias
 
Linus rekord är 7 dygn 4 tim o 15 minuter

Jo vad jag vet så är det Linus Jönsson som har rekordet. Han gjorde det på 7 dygn, 4 timmar och 15 minuter. Oerhört bra gjort utan någon som helst service. Men Andree är bara 17 år så vad han än gör sträckan på så är han en Segrare!

Ha det gott i slutfasen av midsommar, som här nere i Skåne varit oerhört regnig, men nu tittar åter lilla solen fram igen och med den så kommer ... ( en gammal slagdänga från 50-talet).

Andree skriver dagbok på sin hemsida så följ honom gärna och skriv mail till honom för det både behöver han och det blir han mycket glad för. Små hejarop!!!

Utmanaren
 
Halva Sverige på tre dagar!!!

Efter att ha följt Andree via hans dagbok på hans hemsida http://www.roijer.se så kan jag bara uttrycka min fulla beundran för denne 17-årige kille och hans fysik och fina psyke. Vem hade inte klagat o gnällt om det regnat hela tiden och varit bara ett par plusgrader i flera dagar.

FANTASTISKT ANDREE!!!!
 
Härligt...

men cyklister är gjorda av hårt virke!

Bra uppladdning till Tour de France att följa denne unge mans imponerande tur genom Svedala!

MVH
Jmlove

PS. Varför har han ingen Gästbok på sin sida?
 
Får han hjälp med sin havererade framväxel?!

Om inte måste det väl gå att organisera en liten hjälpinsats nånstans under vägen; han har ju skrivit hur han ska åka. (Mora ikväll.)
 
I dag måndag den 5 juli går Andree i mål!!!

I dag måndag den 5 juli då hela Grekland är i fest kommer Andree Röijer från Munka Ljungby att som absolut yngste men också som den snabbaste (hittills) att passera mållinjen nere i Smygehuk efter en fantstisk prestation att på mindre än 7 dygn cykla Treriksröset/Kilpisjärvi - Smygehuk!

Jag säger bara: Vilken kille och skulle inte förvåna mig alls om han en vacker dag kör Tour de France!!!!

Läs hans dagbok och se hans bilder på http://www.roijer.se och skicka honom en hälsning!
Utmanaren
 
Hoppas Du vilat ut nu Andree!!!

Vilken kille Du är Andree!!!

För mig som jobbat mot ungdomars droganvändande och destruktivt leverne är Andree Röijer en fanstastisk fin förebild för vår finaste o bästa resurs "Sveriges barn och ungdomar".

Det var roligt att få följa Dig genom Din dagbok Andree och härligt att få träffa Dig när Du bara hade ca 6 mil kvar.

Nu känner jag hur det spritter i benen att få ge mig ut på någon utmaning så en kajaktur från nästa vecka och ca 10 dagar blir det.

Utmanaren
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.