Följ Gunnar Ohlanders på väg mot rekordet!!!!!

Då jag träffade Gunnar Ohlanders i Ockelbo, insåg jag med en gång att bara en skada eller olycka kan stoppa honom från att sätta nytt rekord på sträckan Smygehuk - Treriksröset. I kväll når han Järvsö (på 2 dygn) Första dygnet körde han till Örebro.Nedan är den länkadress som han har och där han skriver i en dagbok. Han kör för Cancerfonden. Följ honom och heja på honom för där mina damer och herrar har Ni en strong 52-årig tvåhjulingscyklist, som jag inte kan jämföra med någon annan jag träffat. Jag tyckte att 45 mil nonstop på ett dygn, som jag kört var en bra prestation men Gunnar som kört Paris - Brest - Paris (120 mil) har kört det dubbla, m a o 90 mil nonstop utan att sova (dock inte på ett dygn!

http://www.cancerfonden.se/templates/ExtensionWide____1669.aspx?InvolvementID=127

Så följ honom och ge honom hejarop! När han sedan kommer till Kilpisjärvi som ligger 11 km från Treriksröset, får han springa med cykeln de 11 km på fjällvandringsleden som leder ut till Treriksröset, innan han når det fula gula betongfundamentet som visar tre rikens gräns. Ska han t o m gå under 6 dagar? Ja inte är det omöjligt med en sådan maskin som bara maler och maler mil efter mil och i så fall tror jag inte det är någon ide att någon ens försöker tänka på att slå rekordet. Inget är dock oslagbart men under 6 dygn, det är i så fall en oerhörd bedrift.

Heja Gunnar! En sak är då säker, jag kommer aldrig att försöka slå det rekordet! Har funderingar på ett långlopp: Sverige runt: Start Ystad till Haparanda sedan till Karesuando och sedan ner till Smygehuk och till Ystad igen. Lite drygt 400 mil! Är man först s får man ju alltid rekordet (skrattar) men det får vänta!
 

avslutad210712

Gäst
Så småningom tänkte jag satsa på en långcykling men jag tänkte nog hinna se något också *L*.

Personligen fattar jag inte att man orkar cykla så långt och framförallt - hur i allsin dar pallar baken.
 
Kul

hoppas han kan fullfölja i god stil. Är man bara tillräckligt tränad är sällan baken problem vid långcykling.

Riktigt extrema prestationer gör cyklisterna i Race Across America t ex den svenska kvinna Cat Berge som fullföljde ensam förra året.

http://www.ultracycling.com/results/raam2005_berge.html

http://www.njrandonneurs.com/RAAM/RAAMCAT.html

Hon har någon egen hemsida också men den hittade jag inte nu.

Typiska problem är nervfunktionsrubbningar.

Citat från intervjun jag länkade till:

"DC: How long do you think it will take to fully recover from RAAM? What's next for you?

CB: My hand nerve injuries will probably take 4-6 months to fully recover. My legs are doing fine and I am commuting daily (two times 15 miles) on my cross-bike set up with aerobars to work. I am now training for my first marathon this winter and am running about 6 days a week. In a few weeks I will also start swimming. When I miss my bike rides I go inline skating, since that gives speed and wheels. But I really miss climbing the mountains although I have done some really wonderful hikes in the Sierras lately. "

Thure
 
Gunnar är på god väg mot rekordet

Pratade med Gunnar i går kväll då han nått sitt hem i Järvsö, 89 mil från Smygehuk på stort sett två dygn, nu finns det bara oerhörda utrustningsproblem, olycka eller sjukdom som kan stoppa honom. Jag är oerhört imponerad!
Heja Gunnar!!!!
 
Hjälp Gunnar nå målet med insamlingen

Hjälp Gunnar nå målet med sin insamling, si hans länk i tidigare inlägg. Han har kört halva sträckan och jag talade just med honom i telefon. Han är beredd att (om han är i form) köra nonstop sista dygnet och sedan springa/gå ut med sin cykel från Kilpisjärvi till Treriksröset. Jag sätter in 200 kr extra om han slår även Röijers rekord 6 dygn och 13 timmar. Jag tror att han gör det. Följ honom, heja, och bidrag med någon krona till Cancerfonden på hans sida, se som sagt tidigare länk!
 
Gunnar är på god väg mot rekordet

Talade just med Gunnar i telefon (kl 09.05) söndag. Gunnar hade då kört 154 mil och han har bara 60 mil kvar. Om han kommer i mål (ute vid Treriksröset) innan kl 17.00 i morgon måndag så har han gått under 6 dygn, om han kommer i mål innan kl 06.00
på tisdag morgon så har han slått Andree Röijers rekord på 6 dygn och 13 timmar, som är det hittills bästa (men även om det blir slaget så kommer Andree att finnas med som en fantastisk cyklist, för han var bara 17 år då han cyklade)!

Om jag får säga det så är det nu bara em skada eller ett stort cykelhaveri som kan göra att Gunnar missar rekordet, följ honom, skriv på hans sida, satsa några kronor till Cancerfonden se vidare genom länken
http://www.cancerfonden.se/templates/ExtensionWide____1669.aspx?InvolvementID=127

HEJA GUNNAR!!!!!!
 
Vi väntar nu bara på den sista infon!

Vi som följer Gunnar väntar nu bara på den sista infon! KOmmer han att köra nonstop det sista dygnet eller behöver han vila. Kommer han att gå under 6 dygn eller nöjer han sig med att ta rekordet?

Svaret kommer i morgon (mändag den 19 juni). Det är lika roligt att följa andras utmaningar och rekordförsök (nästan) som att göra dem själv, och jag älskar REKORD!!!
Go for it Gunnar!!!!
 
Gunnar kör sista etappen idag!

Gunnar vilade i Gällivare men var ute tidigt i morse. Han har bara drygt 30 mil kvar, så rekordet är hans, så nu är det bara frågan vad den exakta tiden ska bli. Härligt med kämpar som Gunnar! Så Ni som långcyklar och vet med vilken kraft och kämpaglöd man måste ha för att ta sig fram 215 mil på 6 dygn, skänk en slant på hans insamlingssida. Hans mål var 10 tkr och han har nu samlat in 9 tkr. En sådan kämpe, måste också få nå insamlingsmålet eller hur? För det är han verkligen värd.

http://www.cancerfonden.se/templates/ExtensionWide____1669.aspx?InvolvementID=127
 
9420 kr insamlade, hjälp honom nå målet 10 tkr!!!!

9420 kr är insamlade under de här snart 6 dygnen Gunnar har cyklat från Smygehuk till Treriksröset. Det råder ingen tvekan om att han kommer att slå rekordet 6 dygn och 13 timmar men han kommer inte under 6 dygn. Men han slår REKORDET!!!! och det är väl värt några kronor till Cancerfonden så kom loss, ta några tior från ditt kort och registrera Dig som givare och stödjare! Gunnar är verkligen värd detta!!!!!

länken är återigen:

http://www.cancerfonden.se/templates/ExtensionWide____1669.aspx?InvolvementID=127

den envise smålänningen som gärna själv gör utmaningar men som också kan hurra för andra då de gör enastående prestationer och då allra helst utan egen vinning!!!!
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...